پس از سفر رییس دولت تدبیر و امید به جزیره قشم در سال 1394 و با دستور ویژه وی، توسعه فضاهای گردشگری جزیره در دستور کار سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفت که نتیجه آن احداث و اجرای 17 پروژه شاخص شامل کمپ پارک ها و اسکله های گردشگری از سال 94 تاکنون است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم در تشریح عملکرد این معاونت در حوزه توسعه فضاهای گردشگری در دو دولت یازدهم و دوازدهم، گفت: ۱۰ کمپ پارک از سال ۹۴ تاکنون در نقاط مختلف جزیره قشم احداث شده و هم اکنون چهار کمپ پارک نیز در دست احداث است.

محرم بهاروند با اشاره به اینکه اجرای پروژه اسکله های سهیلی، طبل و کندالو نیز از دیگر دستاوردهای این دوران است، افزود: حداث این پروژه ها نقش مهمی در توسعه فضاهای گردشگری و دسترسی آسان گردشگران در سراسر جزیره به خدمات رفاهی دارد.

به گفته وی در دولت تدبیر و امید کمپ پارک های ساحل جنوبی به مساحت هفت هکتار و اعتبار ۷۰ میلیارد ریال، آفتاب به مساحت ۱۰ هکتار و اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال، سوزا به مساحت چهار و نیم هکتار و اعتبار ۴۰ میلیارد ریال، هلر به مساحت یک و نیم هکتار و اعتبار دو میلیارد ریال، ایران زمین به مساحت دو و نیم هکتار و اعتبار ۴۵ میلیارد ریال، ریگو شش و نیم هکتار و اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و لافت به مساحت یک و نیم هکتار و اعتبار ۲۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

 وی افزود: همچنین فاز اول کمپ پارک سلخ به مساحت یک و نیم هکتار و اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و فاز اول کمپ درگهان به مساحت شش هکتار و اعتبار ۴۰ میلیارد ریال و دو فاز طرح آبکناری جزایر ناز به مساحت ۱۰ هکتار و اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال در این دوران به بهره برداری رسید.

به گفته معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم کمپ پارک های دولاب، گوری و گوران و مسن نیز در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

بهاروند ادامه داد: طرح آبکناری جزایر ناز نیز به منظور دسترسی مناسب مردم به سواحل جزیره و ساماندهی و بهره برداری ایمن از ورزش ها و تفریحات دریایی و هوایی این منطقه با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال و در دو فاز به مساحت فعلی ۱۰ هکتار در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسید و دورنمای اجرای کامل این طرح در مساحتی به میزان ۱۰۰ هکتار است.

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: اسکله تفریحی سهیلی با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال که شامل ساماندهی اسکله، آسفالت محوطه، پارکینگ، بلوار ورودی و روشنایی اسکله است و اسکله تفریحی طبل با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال و در زیربنای دو هزار متر مربع در این دوران به بهره برداری رسید.

به گفته وی فاز اول اسکله کندالو نیز با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال، شامل بلوار دسترسی، پارکینگ، سیستم روشنایی، محوطه سازی وکانال جمع آوری آب های سطحی در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.