شهردار بندرعباس گفت: 50 هکتار زمین برای احداث بوستان بزرگ شهری در حریم شهر بندرعباس از طرف راه و شهرسازی به شهرداری واگذار می شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوزدرهرمزگان، مهدی نوبانی به همراهی معاونین شهرسازی و عمرانی واعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس در نشست هم اندیشی مدیر کل راه و شهرسازی استان هرمزگان به تعامل بین دو مجموعه تأکید کرد و بیان داشت: توسعه شهر تنها با تعامل و همکاری سایر مسئولان میسر خواهد شد و شهرداری و راه وشهرسازی بعنوان بازوان اصلی اجرایی شهر بندرعباس در راستای رفع مشکلات شهروندان تلاش می کنند.

نوبانی با اشاره به رویکرد تعامل مثبت و سازنده مجموعه شهرداری‌ با دیگر دستگاه های اجرایی استان در راستای تامین رفاه، آرامش و آسایش شهروندان بیان کرد: با هدف ایجاد فضایی مناسب و پرنشاط برای رفاه حال شهروندان، راه وشهرسازی قول واگذاری ۵۰ هکتار زمین برای احداث بوستان در شهر بندرعباس به شهرداری داده است و این بوستان فضای تفرجگاهی برای مردم و هم اینکه در مواقع اضطراری و بحران قابلیت استفاده جهت اسکان شهروندان دارد.

وی در ادامه گفت: در راستای اجرای پروژه های سرمایه گذاری گردشگری و توسعه رونق فضای گردشگری با توجه به حجم ورود مسافر به شهر بندرعباس، ۵۰ هکتار زمین در جنوب شرقی فرودگاه بصورت پذیرایی و جهانگردی از طرف راه و شهرسازی به شهرداری واگذار می شود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به دریاچه و پارک گل کنی محله اسلام آباد اشاره و خاطر نشان کرد: قرار شد اراضی پارک و دریاچه گل کنی محله اسلام آباد از سوی مسکن و شهرسازی زودتربه شهرداری واگذار شود تا شهرداری بتواند سریعاً نسبت به احداث پارک و فضای سبز و بهسازی دریاچه اقدام نماید.

نوبانی گفت: تعیین تکلیف اراضی فاقد سند در سکونت گاه های غیر رسمی جهت تسریع در بازسازی و مقاوم سازی منازل مذکور با توجه به زلزله های اخیر از سوی مسکن و شهرسازی پیگیری شود تا مشکل صدور اسناد ساکنین سکونت گاه های غیررسمی که در پلاک دولت هستند سریعتر مرتفع شود.

وی تصریح کرد: آرامستان شهر بندرعباس دارای یک طرح جامع مصوب می باشد که بیش از یک دهه شهرداری پیگیر اخذ سند مالکیت این اراضی و برنامه ریزی جهت توسعه و احداث یک آرامستان در خور شهروندان شهر بندرعباس می باشد که دراین جلسه مسکن و شهرسازی قول مساعد دادند که دراسرع وقت این مسئله رسیدگی و سند مالکیت به نام شهرداری منتقل شود.

شهردار بندرعباس در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم که با همراهی و همکاری مسکن و شهرسازی، شورای شهر و شهرداری شاهد رونق و توسعه هر چه بیشتر در شهر باشیم.