ایزوایکو به عنوان قطب صنعت دریایی کشور در دومین دوره برگزاری جشنواره ملی یکصد واحد مشتری مدار در مرکز همایش های بین المللی رایزن و براساس رای هیات داوران به دلیل توجه به مشتری مداری به عنوان یک اصل مدیریتی و اهتمام جلب رضایت مشتریان با استفاده از ظرفیت‌های ارتباطی با کسب بالاترین امتیاز از ارزیابی‌های تخصصی انجام شده، به‌عنوان یکی از صد سازمان برتر مشتری مدار در کشور انتخاب و نشان ویژه و لوح برتر این جشنواره را به خود اختصاص داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، در بخشی از این لوح سپاس آمده:

درخشش و بالندگی آن مجموعه توانمند در جشنواره سراسری ۱۰۰ واحد مشتری مدار، برگ زرینی بر لوح افتخار فرزندان این مرز و بوم است.موجب افتخار است که به پاس شایستگی‌های آن مجموعه معظم که در تعالی تکریم ارباب رجوع از ایزد منان توفیق روزافزون کلیه مدیران اندیشمند را آرزومندیم.

 شکیب ذولغیاث مدیر گروه بازرگانی و مبادلات تجاری ایزوایکو به نمایندگی از دکتر حمید رضائیان اصل مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران لوح و نشان ویژه این جشنواره را با امضای  احمد شریعت زاده رئیس فراکسیون پاسخگویی ادوار مجلس شورای اسلامی دریافت کرد.

در این مراسم مدیران برخی دستگاه‌های دولتی و همچنین کارآفرینان واحدهای تولیدی و مدیران بنگاه های اقتصادی بخش خصوصی ضمن تبیین اهمیت مشتری مداری جهت تقویت بخش اقتصاد و کمک به بهینه نمودن کیفیت محصولات تولیدی و خدمات، به انتقال تجربیات خود در زمینه ارتقا رضایت مشتری پرداختند.

در این گردهمایی انتقال دانش و تجارب مسئولان و متخصصین مدیریت ایران در اشاعه و ترویج فرهنگ شاخص رضایت مشتری و کیفیت در بازارهای رقابتی ملی و بین‌المللی، تبیین جایگاه کیفیت و بهره‌وری محصول تولید ملی در رعایت حقوق مصرف‌کننده با تأکید بر استانداردسازی محصولات و خدمات باکیفیت برتر و ارائه راهکارهای نوین و تقویت استراتژی‌های سازمان به‌منظور برآورده نمودن نیازهای مشتریان موردتوجه و بحث و بررسی قرار گرفت.

ذولغیاث طی مصاحبه ای که با واحد ارتباطات و امور بین الملل ایزوایکو داشت ضمن تبریک این افتخار  به جامعه صنعتی استان هرمزگان ، مدیریت عامل محترم ایزوایکو و همچنین مدیران و تک تک پرسنل و کارگران پرتلاش ایزوایکو اظهار کرد : گروه بازرگانی و مبادلات تجاری یکی از پنج گروه ایزوایکو است . وظیفه ذاتی این گروه تأمین تجهیزات ، ماشین الات و ادوات مورد نیاز در پروژه های مجتمع میباشد و در کنار سایر گروهها به تأمین نیاز های مصرفی ، پروژه ای و خدماتی سطح مجتمع میپردازد که برای تحقق این هدف یک پیشینه چندین ساله در ایزوایکو وجود دارد و نشر دانشی صورت گرفته که آن دانش پشتوانه کار ما برای پیشبرد اهداف و پروژه های جاری و آتی خواهد بود.

صنعت کشتی سازی به عنوان یکی از بالهای اصلی صنعت دریایی کشور از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است و به عنوان صنعت مادر نقش اساسی و سازنده ای در پیشبرد و توسعه سایر صنایع وابسته ایفا میکند. صنعت کشتی سازی به دلیل لزوم تردد کشتی ها در آبهای بین المللی از استانداردهای بین المللی تبعیت میکند ، از آنجایی که مجتمع ایزوایکو به عنوان قطب صنعت دریایی کشور رقبای قدرتمندی در سطح منطقه و جهان دارد ؛ برای حفظ جایگاه در بازارهای جهانی لازم است مطابق آخرین استانداردها و قوانین بین المللی عمل کرده و به روز باشد.

در حوزه مشتری مداری طی سالهای اخیر ارتقاء سطح استانداردها ، ارتقاء سطح کیفیت محصولات تولیدی و توجه مستمر به مسائل و دغدغه های مشتریان همیشه مورد توجه و تأکید مدیرعامل ایزوایکو  رضائیان بوده و همین مسئله باعث شده تا احترام و توجه به برآورده کردن دغدغه های مشتری در ایزوایکو به یک فرهنگ تبدیل شود.

جشنواره ملی صد واحد مشتری مدار در کشور ما مهمترین جشنواره ایست که هرساله برگذار میشود و در این جشنواره هزراران شرکت و واحد اعم از تولیدی ، خدماتی ، رفاهی و…  که دغدغه مشتری مداری و بازار را دارند شرکت میکنند.

ذولغیاث در ادامه بیان کردند : با توجه به وظایفی که به گروه بازرگانی و مبادلات تجاری محول شده ما برای تحقق افق ۱۴۰۴ تعریف خاص خودمان را داریم که افزایش سرعت و دقت در تأمین تجهیزات به عنوان یک هدف تعریف شده و همچنین بهره مندی کشور از مزایای توسعه بازار صنعت کشتی سازی از اهداف مهم است. از آنجایی که صنعت کشتی سازی به عنوان صنعت مادر شناخته میشود توسعه این صنعت رابطه مؤثر و مستقیم با توسعه صنایع پایین دستی از قبیل صنعت فولاد ، صنعت کابل ، صنعت ماشین الات ، رنگ ، پمپ ، لوله ، ژنراتورها ، تجهیزات برقی و الکترونیکی و… که در صنعت کشتی سازی کاربرد دارند خواهد شد.

میزان اشتغالزایی صنعت کشتی سازی یک به چهار است یعنی به ازای اشتغال یک نفر که در کشتی سازی مشغول به کار باشد حداقل برای چهار نفر در بیرون از این صنعت اشتغالزایی میشود که غالب این در حوزه تأمین تجهیزات و توسعه صنایع پایین دستی اتفاق می افتد. لذا یکی از اهداف ما و مهمترین هدف افزایش سطح بهره مندی بازار داخلی و صنعت داخلی از بازار تأمین تجهیزات صنعت کشتی. انشاءالله که بتوانیم تمامی تجهیزات مورد نیاز کشور را از داخل کشور تأمین کنیم.