استاندار هرمزگان در شورای اطلاع رسانی استان هرمزگان دستور داد : اختصاص یک خط تلفن مستقیم برای مردم زلزله زده که توسط شرکت مخابرات هرمزگان برای آنها پیامک شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، مهدی دوستی با بیان اینکه در زلزله هیچ نارضایتی در بخش برق، آب و راه نداشته ایم، گفت : راهداری در خصوص زلزله بسیار خوب عمل کرد و تنها نارضایتی در بخش توزیع چادر است.

دوستی با بیان اینکه با این زلزله ۶و ۴ ریشتری و ۶ و ۳ ریشتری همه ما انتظار خرابی بیشتری داشته ایم، افزود: بلافاصله ۱۵۸ نقطه حادثه دیده شناسایی شد که از این تعداد  23 روستا قطعی برق داشتند و با اعزام ۳۸ اکیپ در  5 ساعت اول تمام روستاها به جز ۲ روستا مشکل بی برقی شان حل شد و الباقی کمتر از ۲۴  ساعت برقدار شدند .

وی همچنین مطرح کرد : در ۱۴ روستا قطعی آب داشتیم که این قطعی سریع وصل شد و تنها ۲ روستا که خط لوله این ۲ روستا  آسیب زیادی دیده بودند ۲۴ ساعت بعد وصل شد.

استاندار هرمزگان بیان داشت :در این زلزله  105 سایت مخابراتی از سرویس خارج شدند که  از این تعداد ۹۸ سایت در ۴ ساعت اول و ۷ سایت در ۱۶ ساعت بعد  به مدار بازگشتند .

عالی ترین مقام استان هرمزگان با بیان اینکه ۳۸۰  چادر در ورزشگاه خلیج فارس برپا شد اضافه کرد : مردم استقبال زیادی نکردند زیرا مردم درخواستشان تاکید بر گرفتن چادر و برپایی آن در نزدیک منزل یا حیاط خانه شان بود تا نزدیک اموالشان باشند .

استاندار هرمزگان در خصوص توزیع چادرها با اشاره به اینکه قانون بد بهتر از بی قانونی است و  باید آینده نگری داشته باشیم اگر مشکل بزرگتری پیش آمد دست استان خالی نباشد، عنوان کرد : نمی خواهیم با گفتار درمانی کار را پیش ببریم کار ما در فرایند بازسازی بسیار سخت است زیرا هوا در آستانه سرد شدن است و در برخی مناطق زلزله‌ زده در روزهای آتی اعلام بارندگی شده  است .

دوستی تصریح کرد : با توجه به اینکه بار روانی این زلزله بسیار زیاد بوده است به مدیران تاکید کرده ام به مردم سخت نگیرند ، توزیع چادر بسیار زمان بر بوده است و دیشب آخرین کدگیرها انجام شد و خانواده هایی که به چادر نیاز داشتند شناسایی و چادرها را دریافت کردند .

خبرنگار : جمیله دبیری نیا