رییس مرکز داوری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان گفت: بر این اعتقاد هستیم که اختلافات تجاری و مسائل حقوقی فعالان اقتصادی باید درون اتاق و توسط مرکز داوری اتاق بازرگانی هرمزگان حل و فصل شود.

به گزارش  پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مرتضی کناری زاده در جلسه ای با حضور معاونت شورای حل اختلاف دادگستری کل استان هرمزگان با بیان اینکه مرکز داوری از ظرفیت بسیار خوبی از حیث قوانین و مقررات ، آئین نامه و با در اختیار داشتن داوران مجرب برخوردار می باشد، اظهار داشت: انتظار می رود در راستای قانون اصلاح پاره ای از قوانین دادگستری شرایطی  فراهم شود که کلیه اختلافات تجاری و فعالین اقتصادی به مرکز داوری اتاق بازرگانی ارجاع شود.

 کناری زاده افزود: بر اساس این مقرره قانونی  محاکم می توانند از ظرفیت داوری مرکز داوری و کارشناسی اتاق بازرگانی جهت رسیدگی به اختلافات تجاری استفاده نمایند.

 در ادامه این نشست مظفر حمزه ای معاونت شورای حل اختلاف دادگستری کل هرمزگان افزود: مرکز داوری اتاق بازرگانی با توجه به پشتوانه قانونی و سازمانی بودن آن ظرفیت بسیار خوبی جهت میانجیگری و داوری و حل و فصل اختلافات تجاری در استان است.

 وی عنوان کرد : از این ظرفیت باید برای کاهش آمار ورودی پرونده به دادگستری و حل و فصل آن به روش غیر قضایی استفاده شود و قطعا قوه قضائیه از هرگونه اقدامی که در راستای حل و فصل اختلافات به روش غیر قضایی و با کیفیت باشد و اختلافات مردم حل و فصل گردد، استقبال می کند.

انتهای پیام