رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس گفت: پیرو قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت، کلیه امور حمل و نقل درون شهری بویژه حمل و نقل جابه جایی بار و کالا، فعالیت انبارها، تجهیزات و ماشین آلات فعال در این بخش به واسطه دریافت مجوزهای قانونی از سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ها و همکاری دستگاه های مرتبط مجاز است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، حسین اخلاقی با اشاره به مدیریت واحد شهری در حوزه نظارت و ساماندهی حمل و نقل بار و کالا، بر ضرورت مدیریت و ساماندهی حمل و نقل بار و کالا تحت نظارت شهرداری تاکید کرد.

وی عنوان کرد: با توجه به تصویب قوانین و دستور‌العمل‌های ابلاغی توسط مجلس شورای اسلامی  در زمینه ساماندهی، مدیریت و نظارت، هرگونه فعالیت حمل ونقل بار شهری تحت نظارت شهرداری های سراسر کشور لازم الاجراست.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس ادامه داد: عدم اجرا و پیروی از این قوانین می‌تواند منجر به نابسامانی و ایجاد مشکلات برای دریافت کنندگان خدمات این حوزه شود.

اخلاقی افزود: پیرو قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت، کلیه امور حمل و نقل درون شهری بویژه حمل و نقل جابه جایی بار و کالا، فعالیت انبارها، تجهیزات و ماشین آلات فعال در این بخش به واسطه دریافت مجوزهای قانونی از سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ها و همکاری دستگاه های مرتبط مجاز است.

اخلاقی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: عدم توجه به اخذ مجوزهای لازم، دور زدن قوانین و تخلف محسوب شده و شهرداری ها این حق را در خصوص برخورد قانونی با متخلفان برای خود محفوظ می دارند.

رئیس سازمان مدیریت حمل ونقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس تاکید کرد: صدور پروانه های فعالیت خودروهای باری و مسافری درون شهری، ادوات و ماشین آلات صنعتی و ساختمانی که در محدوده و حریم شهر اقدام به جابه جایی بار و مسافر می‌کنند و همچنین پروانه های اشتغال رانندگان از وظایف شهرداری ها محسوب شده که به واسطه آن سوخت خودروها با توجه به پیمایش تایید و تامین می‌شود.

این مقام مسئول همچنین عنوان کرد: هرگونه مجوز توسط هر مرجع دیگری غیر قانونی بوده و رانندگان باید اطلاعات بار حمل شده توسط خودروهای خود را ثبت و از طریق اپلیکیشن باربرگ نسبت به در یافت باربرگ اقدام نمایند در غیر این صورت منجر به قطع سوخت مصرفی این گروه از خودروها می شود.

اخلاقی یادآور شد: رانندگان متقاضی می توانند با ورود به سایت utcms.ir تحت نظارت وزارت کشور که تنها سامانه ثبت نام و دریافت مجوز فعالیت و اشتغال است، نسبت به دریافت مجوز موردنظر اقدام و یا با مراجعه به حوزه بار و کالا واقع در پایانه مسافربری خلیج فارس خدمات مورد درخواست را دریافت کنند.