سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: این اداره کل با کمبود شدید نیروی انسانی برای فعال کردن کارگاه ها روبرو بوده و درصدد است مجوز استخدام نیرو دریافت کند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، رضا علیزاده امروز دوشنبه ( ۳ مرداد ماه )در نشست خبری به مناسبت هفته مهارت، افزود : نیروهای انسانی این اداره کل فراتر از وظایفی سازمانی‌شان کار می‌کنند و این اداره کل دارای ۱۱۷ تَن رسمی، ۹ نیروی پیمانی مربی حق التدریس، ۵۶ تَن نیروی قراردادی است.

علیزاده ، با بیان اینکه از سال گذشته و با تغییر سیاست گذاری دولت مجوز آموزشگاه های بخش غیردولتی طی  3 روز کاری صادر می شود، تشریح کرد : هرمزگان دارای ۷۴ کارگاه دولتی ثبت شده در پرتال سازمان فنی و حرفه‌ای است که تنها ۳۷ کارگاه فعال ۱۱ کارگاه آموزشی غیر فعال این استان در راستای فعال‌سازی واحدهای آموزشی به بخش خصوصی واگذار شد.

وی علت غیر فعال بودن سایر کارگاه ها را کمبود نیروی انسانی و مربی برای آموزش عنوان کرد و ادامه داد:‌ بایستی همه کارگاه‌های غیرفعال را فعال کرد که یکی از راه‌های تحقق این برنامه واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی است.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان با بیان اینکه عضو کمیته واگذاری بوده است، اضافه کرد: از بخش خصوصی به جای اجاره، تعهد آموزش رایگان می‌گیریم که این اتفاق در بندرعباس و میناب رخ داده است.

علیزاده با اذعان به اینکه برخی خانوارها توان مالی مناسبی برای پرداخت شهریه آموزشگاه‌های آزاد را ندارند، بیان داشت : برخی خانواده‌ها هم توان مالی مناسبی دارند و مرکز آموزشی فناوری اطلاعات و ارتباطات این اداره کل در سال آخر فعالیت خود تنها یک مربی داشت، باید ببینیم آیا نگهداری مرکز با این شرایط و نبود مربی منطقی است.

وی ، یادآور شد :  ۲۵۷ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای، ۱۵ مرکز جوار، ۱۰ مرکز در پادگان، ۷ مرکز در زندان به همراه ۹ مرکز آموزش دولتی ثابت و ۲ مرکز سیار شهری آموزش های مهارتی را به مهارت جویان در این استان آموزش می‌دهند.

گفتنی است، ۳۱  تیر تا ۶ مرداد به عنوان هفته ملی مهارت نامگذاری شده است.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

انتهای پیام