معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هدف از مراقبت و خدمات به گروه میانسالان را پیشگیری ازبیماری ها و کنترل بیماریهای مزمن مانند دیابت ،فشارخون و چربی و ارتقای سطح سلامت گروه سنی میانسالان عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، عبدالجبارذاکری  افزود : مرکز بهداشت استان هرمزگان در ارائه خدمات به گروه میانسالان به نتایج مثبتی رسیده است و در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ بیش از ۷۹ هزار نفرمیانسالان از خدمات بهداشتی بهره مند شده اند.

وی بیان کرد : در حدود ۷۶۵ هزار و ۷۱۲ نفر از جمعیت استان هرمزگان را گروه میانسالان تشکیل داده اند و ضرورت انجام مراقبت های بهداشتی به این گروه سنی الزامی و از اهمیت بسیاری برخوردار است و ارائه خدمات به این گروه سنی درصورت نداشتن مشکل هرسه سال یکبار ،ودرصورت داشتن مشکل این مراقبت ها با فاصله کوتاهتر انجام می گردد.

ذاکری به خدمات که شامل خطر سنجی و پیشگیری از سکته های قلبی و مغزی و تن سنجی و ارزیابی الگوی تغذیه ای ،ارزیابی فعالیت بدنی و ارزیابی سلامت روان ،اندازه گیری فشارخون ،تشخیص زود هنگام و غربالگری سرطان سرویکس،تشخیص زود هنگام و غربالگری سرطان پستان ،ارزیابی عفونت آمیزشی و ایدز ،ارزیابی اختلال عملکرد جنسی ،ارزیابی علایم و عوارض یائسگی که در مراکز بهداشتی ودرمانی  استان هرمزگان توسط مراقبین سلامت و بهورزان و ماماها و پزشک ارائه می شود اشاره کرد.

وی اعلام کرد: میانسالان برای دریافت این خدمات به مراکز جامع سلامت و یا پایگاه سلامت محل سکونت خود مراجعه کنند.

انتهای پیام