همزمان با هفته حمایت از بیماران کلیوی رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب بیماران کلیوی دیالیزاین بیمارستان را مورد تفقد و دلجویی قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، یدالله رئیسی ماکیانی گفت : به مناسبت هفته حمایت از بیماران کلیوی  مراسمی جهت دلجویی از بیماران با حضور مدنی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب در محل بخش دیالیز با همکاری حمیده بازیار مسئول بخش دیالیز و پرستاران بخش مذکور انجام شد.

حمیده بازیار با توصیه هایی جهت پیشگیری از بیماریهای کلیوی و  آگاهی بخشی به بیماران عنوان داشت : مصرف مایعات و آب به میزان کافی ، ادرار کردن به موقع وتخلیه کامل مثانه ، رعایت بهداشت به خصوص در ناحیه ادراری و تناسلی ، محافظت از کلیه ها در برابر سرما و ضربه ،  تنظیم میزان قندخون و فشار خون در حد طبیعی از راهکارهای کاهش آسیب به کلیه ها است.

در این مراسم مدنی , رئیسی به همراه مدیر بیمارستان , مترون و مسئول بهبود کیفیت با اهداء گل و شیرینی از بیماران دلجویی و عیادت کردند و از آنها مشکلات و موانع درمانی را جویا شدند ، همچنین در جهت تسریع و تامین تخت های دیالیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به بیماران قول پیگیری و مساعدت داد.

بخش دیالیز بیمارستان میناب ۱۲۰ بیمار دیالیز دارد که هر بیمار بطور میانگین در ماه بین ۱۳ تا ۱۵ جلسه خدمات دیالیز رایگان دریافت می کنند لذا با توجه به میانگین ۱۳۰۰ جلسه در ماه ۱۳۰۰ برای این بیماران  و احتساب هزینه انجام هر نوبت دیالیز ۶ میلیون ریال می توان اظهار داشت که در شش ماه ابتدایی سال جاری ۴۵ میلیارد ریال خدمات رایگان برای بیماران دیالیزی انجام شده است .

انتهای پیام