استاندار هرمزگان با تجلیل از خدمات مجاهدانه گروه جهادی پزشکی همیاران کوی شیرین در محله نخل ناخدای بندرعباس گفت: ارائه خدمات درمانی رایگان در محلات کمتر برخوردار و مناطق محروم ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، مهدی دوستی از بیمارستان صحرایی برپا شده در محله نخل ناخدای بندرعباس بازدید و از نزدیک با اعضای گروه جهادی پزشکی که خدمات مختلف درمانی ارائه می‌کنند مردم مراجعه کننده دیدار و گفت‌وگو کرد.

دوستی در این بازدید با تقدیر از خدمات مجاهدانه گروه جهادی پزشکی همیاران کوی شیرین اظهار داشت: حضور جهادی این گروه پزشکی در میان مردم ساکن در محلات کمتر برخوردار بندرعباس حرکت قابل توجه و قابل تقدیری است که قطعا اجر آن در نزد خداوند منان محفوظ خواهد بود. وی افزود: این ایثار و از خودگذشتگی در ذات انسان‌ها وجود دارد و این روحیه زمان نمی‌شناسد و در هر شرایطی این نسل اگر حضور داشتند قطعا در کنار مردم بوده و خدمات دهی می‌کردند.

دوستی گفت: همانطور که هفته گذشته ما میزبان یک گروه تخصصی دندان‌ پزشکی در محله دو هزار بودیم و نیز در خدمت این گروه تخصصی پزشکی هستیم این روال ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم به خصوص در محلات حاشیه‌ای و کمتر برخوردار همچنان ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: هفته آینده هم مجدد در خدمت یک گروه دیگر خواهیم بود و مرتب این کارها راه خواهد افتاد و از ظرفیت گروه‌های جهادی پزشکی در سطح استان بهره خواهیم برد.

دوستی با اشاره به مراجعه برخی از اتباع کشور افغانستان برای دریافت خدمات درمانی در این بیمارستان صحرایی گفت: ما هیچگونه مرزبندی ایرانی و افغانستانی نداریم و خدمات پزشکی به همه ارائه می‌شود، از هنگام ورود به استان نیز روند واکسیناسیون اتباع این کشور در استان با جدیت دنبال شد.

وی همچنین از آمادگی استان برای تهیه و تامین دارو و موارد مورد نیاز گروه‌های جهادی پزشکی برای خدمات دهی مناسب‌تر به مردم خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم چند مرکز به عنوان قطب خدمات دهی پزشکی به محرومان در سطح استان دایر کنیم تا استفاده بهینه‌تری از ظرفیت تخصص‌های مختلف پزشکی در این استان انجام شود.

گفتنی است جمعی از نخبگان رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی، حقوقی و سایر رشته‌ها در استان هرمزگان حاضر شده‌اند و خدمات پزشکی رایگان به مراجعه کنندگان ارائه می‌کنند. خدمات تخصصی دندانپزشکی، فوق تخصصی چشم، قلب، کودکان، زنان، ارتوپدی، مغز و اعصاب و سایر رشته‌ها در این مرکز ارائه می‌شود، با تشخیص بیماری و معالجه خدمات دارویی رایگان هم در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

هدف این گروه جهادی که توسط ستاد هماهنگی دستگاه‌های خدمات رسان استانداری هرمزگان برای ارائه خدمات درمانی به استان هرمزگان و شهر بندرعباس سفر کرده‌اند، ترویج روحیه ایثارگری و جهاد در کشور و بین آحاد مردم است و تلاش می‌شود با بسیج نیروها و آشناکردن اجتماع نخبگانی با مشکلات و مصائب کشور و پای کار آوردن آن‌ها باری از دوش مردم برداشته شود.

انتهای پیام