مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندرعباس گفت: تلاش برای ارتقاء تعاملات منطقه ای و بین المللی جهت استفاده از تجارب و دستاوردهای علمی و مدیریتی از اقدامات شهرداری بندرعباس است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مریم پاسالار به ارائه گزارش جامعی از عملکرد امور بین الملل در سال ۱۴۰۱ پرداخت و عنوان کرد: در راستای وظایف امور بین الملل که هدف آن ایجاد ارتباط مؤثر با کشورها و سازمان های بین المللی فعال و در محدوده قوانین جمهوری اسلامی ایران است و در جهت تلاش برای ارتقاء تعاملات منطقه ای و بین المللی جهت استفاده از تجارب و دستاوردهای علمی و مدیریتی اقدامات متعددی در سال گذشته انجام شده است که از جمله آن میتوان دیدارهای حضوری با سفرای کشورهای هند، ژاپن، بلاروس و نیکاراگوئه در بندرعباس و همچنین دیدار با کنسول های ساکن در بندرعباس، کشورهای چین و قزاقستان نام برد.

پاسالار ، افزود: در سال گذشته مکاتبات و تلاش های بسیاری در جهت برقراری رابطه خواهر خواندگی با شهرهای پیشنهادی وزارت خارجه انجام شد که از نتایج آن انعقاد نخستین تفاهم نامه خواهرخواندگی رسمی شهر بندرعباس با شهرهای خارجی بود.

وی مطرح کرد : بر اساس رویکرد ریاست جمهور مبنی بر ارتقاء سطح روابط با کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب از جمله نیکاراگوئه،نخستین تفاهم نامه رسمی بین شهر بندرعباس و شهر کورینتو کشور نیکاراگوئه پس از مذاکرات حضوری با سفیر آن کشور و برگزاری چند وبینار منعقد شد.

پاسالار تصریح کرد: تلاش جهت تفاهم نامه خواهرخواندگی با شهرهای آستراخان کشور روسیه، آکتائو قزاقستان، کراچی پاکستان و نینگبو چین ، ازمیر ترکیه، سدیو سنگال، کوبه ژاپن و صلاله عمان در دست اقدام است و متن پیش نویس تفاهم نامه چهار شهر آستاراخان روسیه، آکتائو قزاقستان، نینگبو چین و کراچی پاکستان جهت اخذ مجوز به شورای اسلامی شهر بندرعباس ارسال شده است.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندرعباس ادامه داد : مکاتباتی با نمایندگی وزارت خارجه در جهت ایجاد رابطه خواهرخواندگی با کشورهای حوزه خلیج فارس انجام شده است. در این راستا شهر صلاله عمان به عنوان پیشنهاد به وزارت خارجه اعلام شده که پس از موافقت وزارت خارجه اقدامات لازم جهت تهیه متن تفاهم نامه صورت خواهد پذیرفت.

این مسئول ، بیان داشت : در راستای برقراری ارتباطات دوستانه و همکاری بیشتر با کنسولگری های ساکن بندرعباس اقدامات مختلفی انجام شده که از جمله می توان دعوت آنان در مراسمات رسمی عنوان کرد که حضور کنسول چین در مراسم افتتاحیه پروژه آبنمای موزیکال از آن جمله است.

پاسالار اضافه کرد : شهرداری بندرعباس در راستای بجا آوردن فرهنگ،سنت و آیین باستانی نوروز و ماه مبارک رمضان سه کنسول کشور چین، قزاقستان و هند را به ضیافت افطاری دعوت نمود.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندرعباس یادآور شد : جهت تعاملات فرهنگی و شهری، خواهرخواندگی های کشورهای همسایه را افزایش دهیم.

انتهای خبر /