سرپرست شیلات هرمزگان از ارز آوری 138 میلیون دلاری صادرات آبزیان استان هرمزگان در سال 1401 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مسعود بارانی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۶۸ هزار تن انواع آبزیان صادر شده است گفت : خوشبختانه این میزان از صادرات بالغ بر ۱۳۸ میلیون دلار ارز آوری داشته است.

بارانی تولید محصولات شیلاتی باکیفیت و صادرات محور را یکی از سیاست‌های شیلات هرمزگان اعلام کرد و تصریح کرد: امیدواریم با صادرات این گونه محصولات، ارزآوری خوبی برای کشور و فعالان شیلاتی داشته باشیم.

وی اظهارداشت : آبزیان صادر شده استان شامل میگوی پرورشی ، انواع ماهیان ماکول (حسون ، سلطان ابراهیم ، طلال و… ) و غیرماکول ( ماهی مرکب ، یال اسبی ، مارماهی و …) است.

سرپرست شیلات هرمزگان کشورهای حاشیه خلیج فارس، روسیه، ویتنام ، مالزی ، تایلند و چین… را از عمده مقاصد صادرات آبزیان شیلات هرمزگان خواند.

بارانی تصریح کرد : در سال ۱۴۰۰ کل ارزش صادرات محصولات شیلاتی هرمزگان حدود ۹۰ میلیون دلار بوده است که در سال ۱۴۰۱ با رشد چشمگیر ۴۸ میلیون دلاری، شاهد رسیدن ارزش صادرات محصولاتی شیلاتی هرمزگان به بیش از ۱۳۸ میلیون دلار بوده ایم.

گفتنی است ، استان هرمزگان با تولید بیش از یک چهارم محصولات شیلاتی کشور سهم قابل توجهی در ارز آوری و صادرات از طریق محصولات شیلاتی دارد و رتبه اول صادرات از نظر وزنی در سال ۱۴۰۰ بوده است.

انتهای خبر /