معاون صنایع عمومی و رئیس ستاد هماهنگی و مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی وزارت صمت اعلام کرد : طرح مشترک در قالب ستاد مبارزه قاچاق با کالا در کشور در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، محمدمهدی برادران افزود : اجرای یکی از تکالیف قانونی که معطل مانده بود اکنون با اتصال سامانه های گمرکی با مجموعه های سامانه های جامع تجارت و انبارها با پیگیری مجموعه دادگستری و سازمان صمت و همراهی مجموعه های تهران محقق شد.

وی بیان داشت: از اول فروردین سال ۱۴۰۲ صدور هرگونه بارنامه در مجموعه بندر شهید رجایی منوط به تعیین و ثبت انبار در سامانه جامع انبارها و سامانه جامع تجارت است و فعالیت در خارج از این سامانه ها ممنوع است.

معاون صنایع عمومی وزیر صمت افزود: اعطای نقش به ۱۳۲ فعالین بخش خصوصی در حوزه انبارداری که در بندر شهید رجایی فعالیت میکنند، انجام شده و موجودی انبارها احصاء شده است.
این مقام مسئول فعالیت در این سامانه ها را تسهیل در تجارت و شفافیت بیشتر اعلام کرد و افزود: این نوع فعالیت در سامانه ها باعث کمک به مدیریت هوشمند کالا در کشور می کند و از احتکار کالا جلوگیری می کند.

محمدمهدی برادران در پایان افزود: کلیه کالاها اعم از تولید داخل و کالاهای وارداتی باید دارای شناسه کالا باشند و شناسه ها در سامانه جامع تجارت ثبت شوند که ابن امر باعث براورد دقیق میزان کالاها، علی الخصوص کالاهای اساسی در انبارها می شود.

انتهای خبر /