مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان اهم اقدامات جمعیت هلال احمر استان هرمزگان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مختار سلحشور اظهار کرد : جمعیت هلال احمر در سال ۱۳۲۶ با محور اشاعه فرهنگ نودوستی و فعالیت های بشر دوستانه در استان هرمزگان تاسیس شد که فعالیت های این جمعیت پس از پیروزی انقلاب اسلامی‌به صورت منسجم آغاز شد و در حال حاضر با گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۳ شعبه فعال در زمینه امدادرسانی به آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی و انسانی، ارائه خدمات آموزشی، درمانی، توانبخشی، جوانان و داوطلبان فعالیت دارد.

سلحشور با اشاره به فعالیت ۱۷ پایگاه امداد و نجات بین شهری و دریایی در استان اظهار کرد:هم اکنون بیش از۹۰۰ داوطلب آموزش دیده در سامانه امدادیار ثبت شده اند که۷۸۳نفر از این افراد بطور فعال با هلال احمر همکاری می‌کنند.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰تا کنون ۸۹۳ حادثه از قبیل سیل، زلزله، حوادث جاده ای، کوهستان و… توسط ۳۵۰۰ نیروی عملیاتی در قالب ۱۱۰۰تیم عملیاتی پوشش امدادی شده که به بیش از ۲۸ هزار نفر امدادرسانی شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان با اشاره به استقرار ۱۳ سوله‌های امدادی به مساحت ۷۵۰۰متر مربع به منظور نگهداری اقلام امدادی برای توزیع میان حادثه‌دیدگان حوادث تصریح کرد: مرکز آنست (آموزش و نگهداری سگهای تجسس) در سال۹۲ فعالیت خود را در مرکز استان آغاز کرده که در حوادثی از جمله جستجو زلزله ویرانگر سایه خوش مشارکت داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه ۶۵۶ کانون جوانان با بیش از ۲۱ هزار عضو در قالب کانون‌های غنچه‌های هلال، دانش‌آموزی، دانشجویی، طلاب، آزاد، روستایی و عشایر در هرمزگان فعالیت می‌کنند، گفت: از فعالیت های شاخص معاونت امور جوانان می‌توان به فعالیت تیم های سحر و تیم های دادرس اشاره کرد.

سلحشور گفت:طی سال ۱۴۰۰تاکنون ۸۷ طرح در قالب فعالیت‌های عام‌المنفعه و بشردوستانه در زمینه فعالیت‌های زیست محیطی، بهداشتی، سلامتی و حمایتی و امدادگری با مشارکت بیش از ۵۰ هزار عضوجوان در سطح استان اجرا شده است.

وی بیان کرد:ارائه خدمات حمایتی به نیازمندان آسیب پذیر و آسیب دیده در زمان وقوع حادثه و شرایط عادی از اهداف اصلی جمعیت هلال احمر در حوزه داوطلبان است که پل ارتباطی میان نیاز نیازمندان و توان توانمندان جامعه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان با بیان اینکه طی دو سال گذشته بیش از ۳۰۰ خانه هلال استان راه اندازی شده، ادامه داد: توزیع بسته‌های غذایی بین خانواده‌های نیازمند در قالب طرح فرشتگان رحمت و دیدار با سالمندان در قالب طرح نیابت، راه اندازی ۸ بانک امانات تجهیزات پزشکی،اجرای طرح ملی نذر آب با محور تامین آب پایداردر مناطق کم برخوردار، برپایی ایستگاه‌های سلامت، اعطای وام و تسهیلات بلاعوض به بیماران نیازمند از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر در حوزه داوطلبان است.

این مقام مسئول عنوان کرد: جمع آوری بیش از ۳۰۰میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی جهت کمک به آسیب دیدگان زلزله فین و سایه خوش، پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به سرپرستان خانوار متاثر از زلزله فین، توزیع بیش از ۱۸ هزار بسته غذایی و بهداشتی میان نیازمندان، پرداخت کمک هزینه درمانی به ارزش ۱۲۴ میلیارد ریال، اجرای طرح نذر آب در شهرستان‌های سیریک، میناب، جاسک و حاجی آباد به ارزشی بالغ بر ۳۸ میلیارد ریال از اهم اقدامات انجام شده طی دو سال اخیر حوزه داوطلبان می‌باشد.

عالی ترین مقام جمعیت هلال احمر در هرمزگان یادآور شد: در حوزه آموزش های همگانی و تخصصی از سال ۱۴۰۰ تاکنون به بیش از ۳۴ هزار و ۴۰۰ نفر آموزش های کمکهای اولیه، آمادگی در برابر مخاطرات، پایه داوطلبی، جامعه آماده در مخاطرات(ویژه خانه‌های هلال)ارائه شده است.

وی در ادامه گفت: معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با در اختیار داشتن نیروهای متخصص و تجهیزات مورد نیاز در زمان بروز حوادث با حضور پزشکان داوطلب به آسیب دیدگان خدمات درمانی رایگان ارائه می نماید .

سلحشور خاطرنشان کرد: طی سال ۱۴۰۰تاکنون بیش از ۱۱۰۰نفر از خدمات مراکز توانبخشی هلال احمر بهره مند و با استقرار تیم های تخصصی bhcu در روستای سرزه فین و روستای راونگ(از توابع شهرستان میناب)حدود ۴۰۰۰نفر از خدمات درمانی و دارویی رایگان برخودار شدند.

انتهای خبر /