رئیس اتاق بازرگانی مسندمِ عمان در نشست مشترک اعضای اتاق بازرگانی و تجار عمانی که با حضور استاندار مسندم، معاون وزیر راه و حمل و نقل عمان و رئیس اتاق بازرگانی مسندم در سالن جلسات اتاق بازرگانی بندرعباس برگزار شد، با بیان اینکه به تازگی با تصمیم مسئولان کشور عمان استان مسندم در بحث‌های مختلف از جمله حمل و نقل، لجستیک و گردشگری ورود کرده است ، گفت : برای تقویت این حوزه‌ها احداث زیرساخت‌هایی را آغاز کرده‌ایم بر همین اساس آمادگی داریم پذیرای سرمایه‌گذاران ایرانی و هرمزگانی باشیم.

به گزارش پایگاه خبری صبح  دریانیوز ، رائد بن محمد عبدالله الشحی ، با اشاره به اینکه  توسعه در بندر خصب آغاز شده است و با کمک شرکت‌های بزرگ در حال احداث راه‌هایی برای ارتباط برقرار کردن بین بندر خصب و بنادر بین‌المللی هستیم ، افزود : در این راستا از فعالان بخش خصوصی استان هرمزگان دعوت می‌کنیم تا برای راه‌اندازی خطوط‌ دریایی مشترک بین بنادر هرمزگان و عمان پای کار بیایند.

رئیس اتاق بازرگانی مسندمِ عمان ، اضافه کرد : بندر خصب می‌تواند یک بندر ترانزیتی به مقصد بنادر ایران باشد و همچنین در نظر داریم خطوط گردشگری و مسافربری را بین استان هرمزگان و عمان برقرار کنیم.

رائد بن محمد عبدالله الشحی ، عنوان کرد: امید است در دیگر فرصت‌های سرمایه‌گذاری‌ای که داریم تبادل همکاری با حمایت‌های اتاق های بازرگانی دو طرف صورت بگیرد و همچنین از استاندار هرمزگان درخواست داریم در امور تجار هرمزگانی را برای سرمایه‌گذاری در عمان تسهیل‌ کنند و در نقطه مقابل نیز استاندار مسندم شرایط را برای فعالیت سرمایه‌گذاران عمانی در هرمزگان مهیا کند.

وی ، تصریح کرد :  در حال حاضر زیرساخت‌های یک شهرک صنعتی را در خصب آماده می‌کنیم و در این مهم قطعا  از دانش ایرانی‌ها حمایت خواهیم کرد و می خواهیم با مواد اولیه ایرانی این شهرک را بسازیم.

رئیس اتاق بازرگانی مسندمِ عمان ، یادآور شد : مسندم ظرفیت‌های گردشگری بسیاری دارد و سواحل و مناطق کوهستانی جذاب آن حکایت از این دارد  که لازم است تورهای گردشگری بین دو استان راه‌اندازی کنیم.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

انتهای پیام