مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های استان هرمزگان گفت : شکاف بین رسانه ها و دولت ناشی از عدم اعتقادبرخی مسئولان به نقش موثر رسانه در توسعه پایدار جامعه است .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، علی اکسیر با اشاره به شکایت برخی ادارات و نهادهادر هرمزگان از خبرنگاران که به دلیل انجام رسالت خبری و پوشش اخبارصورت گرفته است ،افزود : آگاهی بخشی و اطلاع رسانی، ایجاد انسجام وتعلق اجتماعی، نظارت بر عملکرد ساختار قدرت ، فراهم آوردن زمینه‌های مشارکت عمومی و نظارت همگانی در نظام اجتماعی از کارکردهای مهم رسانه است .

وی گفت : درحالی که برخی دولتمردان همواره بر حرکت در مسیر توسعه سخن می گویند ، اما از مهمترین ابزار توسعه یعنی رسانه غافل هستند . اکسیر افزود:غفلت و بی توجهی به رسانه های دارای مجوزو خبرنگاران مطالبه گرکمک به تریبونهای شایعه پرداز و غرض ورز محسوب خواهد شد.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های استان هرمزگان گفت : تردیدی نیست که ادامه این روند به تعمیق فاصله مدیران و شهروندان خواهد انجامید .

اکسیر ادامه داد : آنچه امروز شاهد آن هستیم و در گذشته نیز از برنامه ای هدفمند تبعیت نمی کردو بیشتر بر مدار سلایق می چرخید ،نوع مواجهه دولت و برخی نهادها با رسانه هاست .

وی گفت : در اولین نشست هیئت دولت سیزدهم (۴شهریور ۱۴۰۰)عهدنامه ده گانه ای را امضا کردند که در بند ۹آن به صراحت آمده است : “توسعه ارتباط با آحاد جامعه و رعایت کرامت مردم و تعامل مؤثر با رسانه ها،‌نقدپذیری و اهتمام جدی به افکار عمومی”در دستور کار دولتمردان قرار می گیرد اما متاسفانه در استان هرمزگان این مهم مورد توجه برخی مدیران منصوب دولت قرار نگرفته است .

اکسیر گفت : استان هرمزگان با ظرفیت های عظیم انسانی ، طبیعی و اقتصادی در صورت اصلاح رویه های ناکارآمد مدیریتی می تواند به توسعه یافته ترین استان کشور بدل شود منوط به اینکه مردم ، رسانه ها و دولت همدل و همراه برای توسعه پایدار این خطه زرخیز گام بردارند .

مدیر عامل خانه مطبوعات و رسانه های استان هرمزگان گفت:  رسانه زبان مردم و انتقال دهنده مشکلات به حاکمیت است.

وی گفت : اعتماد سازی، انعکاس واقعیت ها، نقد سازنده از جمله نقش هایی است که رسانه ها ایفاگر آن هستند واگر این حوزه به سمت رکود ، انفعال و حاشیه حرکت کرد ،انتظار پیشرفت بیهوده است .

اکسیر افزود : متاسفانه متولیان دولتی خواسته یا نخواسته تا کنون نتوانسته اند موانع پیش رو را در جهت ارتقای توانمندی رسانه ها در استان بردارنداین درحالیست که  بر اساس قوانین و مقررات مکلفند زمینه را برای  نقش آفرینی مطلوب رسانه ها فراهم نمایند .

مدیر عامل خانه مطبوعات و رسانه های استان هرمزگان گفت : خانه مطبوعات و رسانه های استان هرمزگان اعتقاد  راسخ دارد که صدای مطالبه گران باید شنیده شودو برای دریافت خواست به حق مطالبه گریری، بهترین گزینه رسانه ها هستند.

وی خاطر نشان کرد : خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان با  انتقاد از نوع مواجهه با اهالی رسانه ، خواستار بازنگری و تغییر در شیوه های گذشته است و طبیعتا استفاده از ظرفیت رسانه ها و تقویت آنها به توسعه پایدار جامعه کمک خواهد کرد.

انتهای پیام