استاندار هرمزگان با بیان اینکه خلیج فارس با هویت ملت ایران پیوند خورده است، گفت: خلیج فارس دریای صلح و دوستی است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،مهدی دوستی در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس که همزمان با روز ملی خلیج فارس در بندرعباس برگزار شد، ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این جشنواره، اظهار کرد: تاریخ این کشور به گونه ای رقم خورده است که تمامی روزهای مبارک آن با یک حماسه گره خورده است چرا که ما ملتی نبوده ایم که چیزی را ساده به دست آورده باشیم و وجب به وجب خاکمان را با خون فرزندان این سرزمین حفاظت و حراست کرده‌ایم.

 دوستی افزود: خلیج فارس هم از این قانون تبعیت کرده و تاریخ خلیج فارس را باید در دل های ایرانیان و هویت آن‌ها جست‌وجو کرد.

 وی با بیان اینکه مقاومت جانانه فرزندان سرزمین ایران و استان هرمزگان در مبارزه با متجاوزان همواره در تاریخ جهان به یادگار خواهد ماند، گفت: اگر چه خلیج فارس دریای صلح و دوستی است اما خون ناحق ریخته شده ۲۹۰ مسافر هواپیمای مسافربری ایران و جنایت بزرگ آمریکایی‌ها باید همواره نقل شود تا از تحریف در امان بماند.

 دوستی، با اشاره به تامین ۶۰ درصد انرژی دنیا از کریدور خلیج فارس و مزایای هر یک از جزایر استان، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه ترانزیت هم دست برتر را دارد و تنگه هرمز جایی است که از نظر جغرافیایی، منافع  ایران را تامین می‌کند و مجموع ظرفیت‌های حوزه انرژی، اقتصادی، فرهنگی، جزایر و ترانزیت یک ویژگی منحصر به فرد است که به ویژگی‌های حماسی و جغرافیای خلیج فارس اضافه می‌شود.

 وی، بار دیگر با بیان اینکه خلیج فارس، دریای صلح و دوستی است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی آمادگی دارد با تمامی همسایگان خود و ساحل نشینان تعامل داشته باشد و با توجه به فرصت های بی‌کرانی که در حوزه انرژی و اقتصادی منطقه خلیج فارس وجود دارد، امیدواریم این مسیر تداوم و بستر مناسبی برای توسعه همکاری ها باشد.

همچنین در این مراسم، خانواده های شهیدان معظم دارا، رییسی و رنجبر توسط استاندار هرمزگان تجلیل شدند.

در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس، چهارمین فراخوان کتاب سال خلیج فارس نیز رونمایی شد.

انتهای پیام