استاندار هرمزگان گفت: استان هرمزگان توجه ویژه‌ای به رویداد مهم جام جهانی 2022 قطر دارد و از رویداد جام جهانی برای توسعه ظرفیت گردشگری هرمزگان و معرفی جزایر ایران استفاده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، ‏نشست مشترک رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران با وزیر حمل و نقل دولت قطر، با حضور مهدی دوستی و سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، در جزیره کیش برگزار شد که مهمترین محور این نشست تاکید بر استفاده از پتانسیل جزایر ایران برای میزبانی از مهمانان جام جهانی ۲۰۲۲ ‎قطر بود.

دوستی در این نشست از توجه ویژه استان هرمزگان به فرصت جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خبر داد و گفت: در بعد برنامه ریزی باید بیش از آنکه بر روی بازی‌ها سرمایه گذاری کنیم بایستی بر روی دورانی که بازی‌ها برگزار نمی‌شود، تمرکز و برنامه ریزی کنیم تا با شناخت کافی از سلیقه گردشگران مختلف، امکانی فراهم کنیم که گردشگران بتوانند در زمان باقی مانده تا بازی‌های تیم‌شان از ظرفیت‌های جزایر ایران استفاده کنند.

 وی اظهار داشت: ما باید روی ساعت پرواز و مقاصد گردشگری در فواصل چند روزه بین بازی‌ها در دورهای مختلف جام جهانی هم تمرکز و برای آن برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم از فرصت موجود در جهت توسعه گردشگری استفاده کنیم.

 دوستی با بیان اینکه هرمزگان با توجه به بنادر خود قابلیت حمل کالا و صادرات محصولات مورد نیاز قطر را دارد، افزود: در بحث صادرات کالا خصوصا محصولات کشاورزی که نیازمند طی شدن یک پروسه آزمایشگاهی و تایید سلامت محصولات از حیث استفاده از سموم است، نیز اقداماتی در استان انجام شد.

 وی گفت: صادرات محصولات کشاورزی به قطر یک پروسه ۶ روزه داشت که باید آزمایشات سموم سبزیجات و میوه‌ها انجام می‌شد اما برای تسریع این مسئله با خرید یک دستگاه مجهز این پروسه کاهش یافت.

دوستی تصریح کرد: این دستگاه به قیمت ۱۸ میلیارد تومان خریداری شده و کمک می‌کند پروسه و روند انجام آزمایشات به حدود دو و نیم روز کاهش یابد که بسیار کمک خواهد کرد.

انتهای پیام