مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از استفاده از دانش فنی متخصصان نیروگاه بندرعباس در ساخت قطعات نیروگاهی در سطح کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، داریوش محمودی در دیدار با فرماندهان ارشد منطقه یکم دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان هرمزگان عنوان کرد : نیروگاه بندرعباس با قدمتی ۴۳ ساله حساسترین و مهمترین نیروگاه جنوب شرق کشور می باشد که نقش مهمی در پایداری برق کشور ایفا می کند.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس افزود: نگهداری و تعمیرات، از فاکتورهای مهم در نیروگاه می باشد که انجام به موقع آنها علاوه بر حفظ دارایی های فیزیکی، می تواند در زمان آمادگی کامل برای تامین برق در اوج مصرف به کار آید، که با گذشت ۲ ماه از آغاز تابستان شاهد یک مورد خاموشی در سطح استان نبوده ایم.

محمودی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط تحریم و موانع موجود در تامین قطعات خارجی، استفاده از توانمندیهای ساخت داخل، بهترین گزینه برای تامین قطعات جهت تولید برق پایدار، حمایت از تولید کننده های داخلی، کمک به اشتغال و صرفه جویی ارزی می باشد.

وی یادآور شد: استفاده از ظرفیت متخصصان داخلی و شرکت های دانش بنیان در تعمیرات اساسی واحدها در این نیروگاه، تمایل شرکت های دیگر را در به کارگیری از مهندسان نیروگاه دوچندان کرده است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس تصریح کرد: حساسیت بخش تولید در صنعت برق از همه بخشهای آن بالاتر است و از سویی عملکرد مطلوب در این حوزه، مرهون نیروی انسانی متخصص است.

لازم به ذکر است: فرماندهان ارشد منطقه یکم دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان هرمزگان ضمن ادای احترام به شهدای نیروگاه بندرعباس، از تاسیات کلرزنی، آب شیرین کن و بهره برداری بازدید و در جریان روند تولید واحدها در اوج مصرف تابستان قرار گرفتند.