​​​​​​​معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر نیرو در بازدید از آبشیرینکن یکصد هزار متر مکعبی بندرعباس بر استفاده حداکثری هرمزگان از ظرفیت آبشیرینکن ها به دلیل همجواری با دریا تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،محسن بختیار در این بازدید با بیان اینکه دریا یک ظرفیت ویژه برای هرمزگان در تامین آب مورد نیاز مردم است، افزود: از آنجا که سیاست وزارت نیرو توسعه آبشیرینکن هاست و هرمزگان به دلیل همچواری با دریا که این ظرفیت را در اختیار دارد باید پیشنهادات خود را برای توسعه آبشیرینکن ها ارائه دهد تا تامین آب مورد نیاز آنها از این محل صورت گیرد.

بختیار با اشاره به آبشیرینکن یکصد هزار متر مکعبی بندرعباس و دیگر آبشیرینکن های با مقیاس کوچکتر، گفت: هرمزگان در گذشته همیشه دغدغه آب را داشت که با وارد مدار شدن ظرفیت های جدید آبشیرینکن بویژه یکصد هزار متر مکعبی بخش زیادی از مشکلات آبی را مرتفع کرد.

وی همچنین تجمیع سازی آبشیرینکن ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: با تجمیع کردن آبشیرینکن ها، یک سایت با ظرفیت بالا احداث و آب مورد نیاز بخش زیادی از شهرها و روستاهای مسیر از یک محل تامین می شود که لازم است در این مسیر حرکت کرد.

بختیار در ادامه گفت: با توجه به مصرف بالای صنایع، با انتقال آب دریا به مناطق مرکزی کشور می توان از آبی که هم اکنون در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد را آزادسازی و در بخش شرب توزیع کرد که چالش کم آبی این مناطق را نیز مرتفع خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز در این جلسه با بیان اینکه احداث آبشیرین کن ها یک کار بزرگ برای عبور از تنش آبی در هرمزگان بود، گفت: بخش اعظمی از جمعیت هرمزگان در مرز آبی قرار دارند که هیچ گونه منابع آبی شیرین ندارند از این رو چاره ای جز استفاده از ظرفیت آبشیرینکن ها برای تامین نیاز آنها نداریم.

وی ادامه داد، تکنولوژی شیرین سازی آب ظرفیتی است که چاره ای جز استفاده از آن نداریم. مناطق مرکزی ایران نیز به دلیل کم آبی به استفاده از ظرفیت شیرین سازی آب دریا رو آورده اند به همین منظور بایستی در این زمینه آینده نگری صورت گیرد.

انتهای پیام