معاون برق و انرژی وزیر نیرو در بازدید از نیروگاه بندرعباس، استفاده از ظرفیت متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان را از اولویت‌های وزارت نیرو عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،همایون حائری ضمن بازدید از تعمیرات اساسی واحد ۴ بخار ، از اتمام نیمه‌اساسی واحد یک بخار و واحد ۲ گازی ابراز خشنودی کرد و از تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه کارکنان و متخصصان این واحد نیروگاهی قدردانی کرد.

حائری ، افزود: با توجه به قدمت چهل ساله این نیروگاه، نوسازی و بومی‌سازی قطعات نیز باید با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند، که در رابطه با تامین اعتبار و نقدینگی لازم از طریق شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی و وزارت نیرو ابراز امیدواری کرد. 

وی ، عنوان کرد: با توجه به اینکه تعمیرات اساسی و نیمه اساسی واحدها، توسط متخصصان داخلی و بومی این نیروگاه انجام و خروج های اضطراری به حداقل رسیده، این اطمینان حاصل شده، که سال ۱۴۰۲ را بدون خاموشی سپری کرده و شاهد تولید پایدار و مستمر برق در سطح کشور باشیم.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان در دستور وزارت نیرو قرار دارد و همه شرکت‌های مادر ملزم به استفاده از این توانمندی در جهت بالا بردن ظرفیت تولید هستند، که نمونه بارز آن واحد ۳۲۰ مگاواتی شماره ۴ بخار این نیروگاه است، که تعمیرات آن به طورکامل و براساس تکنولوژی و توان داخل انجام می‌شود.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس نیز در این بازدید بیان داشت: باتوجه به اینکه نیروگاه بندرعباس به عنوان مهم‌ترین نیروگاه جنوب‌شرق، نقش مهمی در تولید انرژی و پایداری شبکه برق کشور دارد و هم‌چنین اهمیت در مدار بودن واحدها، پرسنل تلاشگر این شرکت، همواره و به طور شبانه‌روزی با ایجاد کمترین محدودیت عملیات تولید برق را با موفقیت به انجام رسانده و تعمیرات نیز طبق برنامه زمان‌بندی شده به طور مستمر ادامه دارد.

داریوش محمودی، خاطرنشان کرد: باتوجه به پیشرفت ۴۰ درصدی تعمیرات در واحد چهار بخار، هم اکنون ۳واحد بخار ۳۲۰ مگاواتی و در بخش واحدهای گازی، واحد G۱۲ و واحد G۱۱ نیز در مدار تولید قرار دارد و پیش بینی می‌شود تعمیرات اساسی واحد چهار با تخصیص اعتبارات لازم به اتمام رسیده و واحد با توان کامل مهیای پیک تابستان ۱۴۰۲ باشد.

در این بازدید، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای هرمزگان، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق بندرعباس، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان و جمعی از مدیران نیروگاه بندرعباس، معاون وزیر نیرو را همراهی کردند.

انتهای خبر /