مراسم تجلیل از مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد قشم با حضور سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، امام جمعه شهرستان قشم، مشاور فرهنگی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم در امور فرهنگی و اجتماعی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در محل مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، سید محمد حسینی، در این جلسه اظهار کرد: مساجد و کانون های فرهنگی هنری و مساجد در جزیره قشم قابلیت های خوبی که در عرصه های مختلف توان خدمات رسانی به مردم را دارا هستند.

حسینی ادامه داد: امیدواریم با برنامه ریزی خوب صورت گرفته در ستاد اجرایی خدمات سفر قشم امسال بتوانیم از ظرفیت ها و قابلیت های مساجد در راستای ارائه خدمات به گردشگران نوروزی بهره مند شویم.

وی افزود: با همراهی مساجد و اجرای برنامه های مختلف می توان فضای فرهنگی جزیره را برای سفر همراه با آسایش و آرامش خانواده های ایرانی آماده کرد.

حسینی با اشاره به اهمیت موضوع جهاد تبیین و استفاده از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در این زمینه، خاطرنشان کرد: همانطور که رزمندگان کشورمان در دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم در سوریه با کمترین تجهیزات در مقابل دشمنان ایستادگی کردند،کانوهای فرهنگی هنری مساجد باوجود همه کمبودها باید بتوانند فعالیتهای خود را با قوت ادامه دهند. موضوع تبیین وقایع انقلاب و دوران دفاع مقدس مورد نظر رهبر معظم انقلاب نیازمند فعالیت جهادی است.

وی با بیان اینکه برای جهاد تبیین نیازمند هم افزایی تمامی بخش ها هستیم، افزود: امیدواریم با برنامه ریزی بتوانیم از قابلیت های نیروهای بسیج، سپاه، سازمان تبلیغات اسلامی،اوقاف و کانون های فرهنگی هنری مساجد در این حوزه بهره ببریم.

حسینی در پایان گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته برای سال آینده ان شاالله ردیف بودجه خوبی جهت ساماندهی کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار می دهیم تا شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

امام جمعه شهرستان قشم نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت موضوع جهاد تبیین در قشم، اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد این توان را دارند تا جهاد تبیین را به منظور خُنثی‌ کردن توطئه دشمنان برای تاثیرگذاری در افکار عمومی و جلوگیری از تحریف واقعیت های دوران انقلاب و دفاع مقدس اجرایی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حاجبی ادامه داد: در جهاد تبیین باید به موضوعات با دید کلان نگریست ولی در مقابل، به صورت جزیی عمل شود و این کار را باید از مجموعه‌های کوچک در خانواده‌ و مساجد آغاز کنیم.

حاجبی در پایان خاطرنشان کرد: با فرهنگ سازی در حوزه مسایل دینی و مذهبی با تکیه بر توان مردم، زمینه برای استقبال مناسب از گردشگران نوروزی جزیره قشم فراهم می شود.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر ۱۹ کانون فرهنگی هنری مساجد در منطقه آزاد (۱۲ کانون شهری و ۷ کانون روستایی) مشغول فعالیت هستند.

محمد طاهری فرد ادامه داد: در حال حاضر مشخصات دو هزار ۵۱۵ نفر به عنوان اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد قشم ثبت شده که از این تعداد یک هزار و ۵۲۲ نفر مرد یک هزار و دو نفر آن را بانوان تشکیل می دهند.

طاهری فرد در پایان با بیان اینکه تمامی کانون های فرهنگی هنری منطقه آزاد قشم دارای مجوز الکترونیکی هستند، خاطرنشان کرد: از سال ۹۸ تاکنون سه هزار و ۳۰۹ نفر در دوره های آموزشی و آزمون های این کانون ها شرکت کرده اند.

انتهای پیام