معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: کارکنان این اداره کل از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۴۱ واحد برابر با ۱۵۰ هزار و ۴۵۰ سی سی خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،محمود صابری اهدای خون را یک عمل انسان دوستانه، نمادی از همدلی، احساس مسئولیت و نوع‌دوستی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به نیاز جدی استان به خون و فرآورده های خونی، ۳۸۰  نفر از کارکنان این اداره کل در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی  از ابتدای امسال تاکنون به صورت داوطلبانه ۱۵۰ هزار و ۴۵۰ سی سی خون خود را اهدا کردند.

صابری با بیان اینکه براساس آمارهای اعلام شده از سوی مسوولان انتقال خون هرمزگان، نیاز روزانه مراکز درمانی استان به طور متوسط بین ۲۳۰ تا ۲۵۰ واحد خون است، گفت: بیشترین میزان اهدای خون توسط کارکنان بنادر استان مربوط به ماه های دی و بهمن بوده است.

وی افزود: تیم خونگیری انتقال خون هرمزگان در جهت حمایت از بیماران نیازمند به دریافت خون هر سه ماه یکبار در بخش‌های مختلف اداره کل بنادر استان حضور یافته و عمده خون های دریافت شده نیز در بیمارستان جراحی قلب و بین بیماران سرطانی و تالاسمی توزیع می شود.

گفتنی است، از هر واحد خون ۳ فرآورده گلبول قرمز، پلاکت و پلاسما تولید می شود که به ۳ بیمار زندگی دوباره می بخشد از این رو آقایان هر سه ماه یکبار و خانم‌ها هر چهار ماه یکبار می‌توانند خون اهداء کنند.

استان هرمزگان از نظر مبتلایان به بیماری تالاسمی در رتبه دوم کشور قرار دارد و بیشترین مصرف خون در این استان نیز مربوط به سه هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و بیماران سخت درمان، عمل‌های جراحی و مصدومان تصادف‌های جاده ای است.

انتهای پیام