امروز در آئینی با حضور معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آئین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان امروز (۱۵ دی ماه) در آئین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان گفت: خدارا شاکرم بابت توفیق بیش از سه سال خدمتم در اداره فرهنگ و ارشاد هرمزگان و امروز خوشحالم که در شرایطی تودیع می شوم که شرایط نسبت به روزی که آمدم دگرگون شده است.

رضا کمالی زرکانی،  با بیان اینکه همکاری با اهالی فرهنگ و هنر برایم همواره قابل افتخار بوده و هست، اظهار کرد: مسئولیت را زمانی که تحویل می دهید، توفیقی برای عدم انجام اشتباه و پیش رفتن به سمت ترقی است.

کمالی با اشاره به اینکه انتصاب آقای جهانگیری انتصاب صحیح و بجایی بوده است، تصریح کرد: بنده در طول خدمتم هیچ نیرویی از بیرون از بدنه ارشاد وارد نکردم و انتصاب نیروی اداره کل فرهنگ و ارشاد به سمت مدیرکلی جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: از مسئولان کشوری انتظار داریم نگاهشان به سمت نخبگان فرهنگی و هنری باشد و فرصت لازم برای بیان دیدگاه قشر فرهنگ و هنر داده شود و تمام توجهات به سمت اقتصاد نباشد.

کمالی اضافه کرد: هرمزگان را به رتبه سوم شاخص های اختصاصی رساندیم آن هم در شرایط کرونا و امکانات کم استان هرمزگان که کار بزرگی است.

وی با بیان اینکه رتبه دوم در تعداد جشنواره های بین المللی، کشوری و استانی را بدست آوردیم که کار بزرگی است، عنوان کرد: پروژه فرهنگی و هنری فاطمه الزهرا(س) بندرعباس، پلاتو بندرلنگه و هرمز آماده بهره برداری است.

کمالی زرکانی با تاکید بر اینکه ده ماه است که بودجه ای در بخش تملک و دارایی دریافت نکرده ایم، اظهار کرد: از شهردار بندرخمیر باید تقدیر کنیم که بازار ماهی فروشان را به پلاتو تبدیل کرد یا در بشاگرد پلاتو بسیار مطلوبی را شروع به کار کردیم.

وی با بیان اینکه تالار مرکزی شهر بندرعباس یک اولویت است و با پیگیری های زیاد توانستیم حکم تخریب آن را برگردانیم، افزود: اکنون مدت هاست که با کمبود ۷۰۰ میلیون تومان برای اخذ پروانه این تالار که سرمایه ملی است، هستیم و امیدواریم با نگاه ویژه ای این مشکل برطرف شود.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به اینکه افتخار می کنم امروز کتاب های مولفین در هرمزگان منتشر می شود، خاطرنشان کرد: نامگذاری هفته هرمزگان برای برندسازی نیز کار بزرگی بود و توانستیم با تولید برنامه های فرهنگی و هنری اقدام بزرگی را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه دو سوم همکارانم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به دلیل مشکلات مالی شغل دوم دارند، اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم هرچه زودتر شان کارکنان را بالا ببریم و کمی از مشکلاتشان بکاهیم.

کمالی با اشاره به مشکلات عدم بیمه شدن پیشکسوتان فرهنگ و هنر هرمزگان، تصریح کرد: هنرمندی در هرمزگان است که با مشکل یک دندان مصنوعی مواجه است و شرمنده ام که نتوانستم کمکی کنم.

وی با بیان اینکه یارانه کمکی به مطبوعات هرمزگان باید با سراسر کشور متفاوت باشد، اظهار کرد: هزینه های زندگی در هرمزگان بسیار بالاست و باید نگاه متفاوتی به این موضوع شود و امیدوارم مطبوعات را به عنوان مشاغل خانگی در نظر بگیریم.

کمالی ادامه داد: بندرعباس نه تئاتر شهر دارد و نه پردیس سینمایی و این موضوع همواره دغدغه ام بوده و هست.

وی با بیان اینکه برای پردیس سینمایی و پلاتو میناب شرمنده مردم این شهرستان شدم، افزود: امیدوارم مدیر بعدی به رفع این دغدغه بپردازد و ای کاش شهردار امروز میناب آن زمان حضور داشت.

*رتبه یک فقر هرمزگان در کشور ناشی از فقر فرهنگی است

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، افزود: انسان باید از خدا بخواهد ورود و خروجش از هرکاری باید از صدق یا مطابق با واقع باشد.

وی با بیان اینکه کمالی در مسیر اجرای ماموریت هایی که برعهده داشت سربلند حاضر شد، اظهار کرد: حوره فرهنگ و هنر، حوزه ای است که در حالی که ضرورتش را همگان واقفند اما در حوزه عمل همواره غریب است.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: فرهنگ باید پیوست تمامی امور کارهای جامعه باشد از صنعت و تجارت گرفته عمران و معماری؛ اگر این پیوست فرهنگی نباشد تمامی حوزه ها هیچگاه نمی توانند یک پیشرفت متوازن هماهنگ را بوجود آورند.

عبادی زاده، با تأکید بر اینکه تشکیلات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی وسیع و متنوع است، اضافه کرد: کمبودهای بیشتری در حوزه فرهنگ و هنر هرمزگان وجود دارد و باید به جای گزارش کار اقدامات باید کارهای نکرده گفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بابت عملکردها از دکتر کمالی تشکر و بابت کمبودها و نقایصی که وجود دارد و عدم توجه به زیرساخت های فرهنگی هرمزگان نیاز به کار بیشتر داریم، گفت: بنگاه های اقتصادی هرمزگان باید در زمینه ایفای مسئولیت های اجتماعی در بخش فرهنگ ورود جدی تری داشته باشیم.

عبادی زاده گفت: استان هرمزگان با این همه برخورداری ها در فقر جایگاه نخست کشور و در زمینه بیکاری رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص دادیم که جای تاسف دارد.

وی با بیان اینکه بندرعباس و ویترین آن را نبینید کاش مخلات بافت فرسوده آن را هم ببینیم، بیان کرد: هرمزگان محرومیت های زیادی را بر دوش می کشد و فقر امروز هرمزگان محصول فقر فرهنگی است و اگر می خواهیم فقر اقتصادی را رفع کنیم باید به فکر حل معضل فقر فرهنگی هرمزگان باشیم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه باید اهالی فرهنگ و هنر با ارائه راهکاری های خود گره گشای مشکلات باشند، عنوان کرد: اطمینان دارم آقای جهانگیری با شتاب و سرعت بیشتر مسیر فرهنگ و هنر هرمزگان را با رویکرد انقلابی و ارزشی ارتقا می دهد.

*تنها راه توفیق کشوردولت، مردمی کردن دولت است

در ادامه معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: باید از تمامی مسئولان استان هرمزگان به دلیل حمایت از نیروهای درونی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان برای تصدی سمت مدیرکلی جای تقدیر دارد.

سیدمحمد هاشمی با بیان اینکه در هرمزگان نیروهای قابل و عناصر موثری وجود داشت که سرانجام به آقای جهانگیری رسیدیم، اظهار کرد: دکتر کمالی، مدیر سابق فردی فعال و با تجربه است که به طور حتم مدیر موفقی خواهد بود و صراحت کلامش در این مراسم قابل تقدیر است.

هاشمی با اشاره به اینکه به دنبال توسعه و تکمیل زیرساخت های فرهنگی و هنری در هرمزگان هستیم، تصریح کرد: مهمترین زیرساخت و سرمایه نیروی انسانی است و اگر یک مدیر توانست پس از دوران خدمت سرمایه گرانبهایی به مجموعه استان اضافه کند، امری ارزشمند است و باید جریانی از جوانان نخبه، مومن و فرهیخته نیز تشکیل و وارد گود فعالیت ها کنیم و این کار خدمتی ماندگار است.

وی ادامه داد: زیرساخت ها توسعه می یابد اما باید به فکر توانمندسازی نیروهای درونی ارشاد باشیم.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: دولت مردمی تنها راه توفیق دولت است و هر عرصه ای که مردم پای کار آن باشند با توفیق همراه است وگرنه شاهد شکست خوردن هر طرحی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه اگر زورم می رسید قرار دادن لوگوی ارشاد را زیر هر برنامه ای ممنوع می کردم، اظهار کرد: باید فعالیت ها را بسپاریم به مردم و باید به فکر تقویت مردم باشیم و جواب اعتماد را خواهیم گرفت.

هاشمی با بیان اینکه ارزش های انقلابی، ارزش های جبهه ای و خطی نیست بلکه ارزش های اصیلی است که به خاطر آن انقلاب کردیم، اظهار کرد: امیدوارم آقای جهانگیری در هر ۱۲ ماموریت گفته شدن نیز اشراف داشته و تمرکز ویژه ای بر روی اجرای صحیح و مردمی آن داشته باشید.

*متعلق به هیچ گروه سیاسی نیستم/مقابل هیچ هنرمندی قرار نمی گیرم

همچنین اسمعیل جهانگیری، مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، افزود: قبل از اینکه در این جایگاه قرار بگیرم، باید اعلام کنم بنده امروز خدمتگزار تمامی اصحاب فرهنگ و هنر هستم.

وی با بیان اینکه بنده ادامه دهنده راه سلیمانی هستم و متعلق به هیچ گروه سیاسی نبوده و نیستم، اظهار کرد: اگر امروز در این جمع حاضر شدم و به فرزند هرمزگان اعتماد شده نشان دهنده وحدت بزرگان هرمزگان است.

جهانگیری با اشاره به اینکه باید از حمایت های نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، استاندار هرمزگان و مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس تقدیر کنم، تصریح کرد: استان هرمزگان استانی بزرگ و با ظرفیت است و باید با مفاخر فرهنگی اش شناخته شود.

وی ادامه داد: هرمزگان را باید با چهره های معرفی کرد که فرهنگ مکتب اهل بیت و شهدا را زنده نگاه داشتند.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان اضافه کرد:  به تنهایی نمی توانم شاخص ها را ارتقا بدهم بلکه نیاز به کمک و همراهی تمامی اهالی فرهنگ و هنر برای توسعه و رشد هستیم و باید همه در کنار هم باشیم نه در مقابل یکدیگر.

وی با اشاره به اینکه تمامی هنرمندان را سرباز خط مقدم جبهه فرهنگ و هنر می دانم، اظهار کرد: عدم تبعیت از فرهنگ بیگانه و عرق به مذهب و وطن خود می تواند مسیر پیشرفت را فراهم کند.

جهانگیری در پایان گفت: دکتر کمالی از سرمایه های هرمزگان است و به طور حتم از ظرفیت این هنرمند متواضع و توانمند بهره خواهیم برد.

 در پایان این مراسم از زحمات «رضا کمالی زرکانی» تقدیر و «اسمعیل جهانگیری» به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان معرفی شد.

انتهای پیام