جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان هرمزگان به ریاست دکتر مخبر معاون اول رییس جمهور، وزرای نیرو و بهداشت؛ دکتر قوسیان،دبیر کل جمعیت هلال احمر، ولی پور، رییس سازمان امداد و نجات  و استاندار هرمزگان و دیگر مسوولان ارشد کشوری و استانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوزدرهرمزگان ، مختار سلحشور، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر هرمزگان گزارشی از روند امدادرسانی به زلزله‌زدگان ارائه داد و گفت:در ساعات اولیه پس از وقوع زلزله  تیم های ارزیاب هلال احمر به مناطق متاثر از زمین لرزه اعزام شدند و تماس با معتمدین محلی نیز برقرار شد.

سلحشور با بیان اینکه ۶۰ روستا در شهرستان بندرعباس تحت تاثیر زلزله قرار گرفته است،افزود: از اسکان اضطراری اولیه در ۳۰ روستا انجام و  ۳۰روستا دیگر در حال لکه گیری است.

وی با اعلام آمادگی کامل این جمعیت برای ارایه خدمات امدادی عنوان کرد:امروز دو بالگرد به ظرفیت امدادرسانی اضافه خواهد شد تا با پوشش همزمان امدادرسانی هوایی و زمینی موضوع  اسکان اضطراری تا شب پایان یابد.

سلحشور از توزیع بسته های غذایی ۷۲ ساعته در برخی از روستاهای آسیب دیده خبر داد و گفت:جمعیت هلال احمر جهت توزیع اقلام زیستی و معیشتی از ظرفیت مناسبی برخوردار است و اقلام امدادی جهت توزیع به هرمزگان گسیل شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان در پایان از برپایی اردوگاه اسکان اضطراری در هرمزگان جهت رفاه حال شهروندان مرکز استان خبر داد.