سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان، از کشف پرونده با موضوع انتشار تصاویر خصوصی و مزاحمت در فضای مجازی خبر داد و گفت: دوست یابی و ارسال عکس های سلفی برای دیگران خطر هتک حیثیت و مزاحمت ها را به همراه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، سرگرد احسان بهمنی اظهار داشت: خانمی میانسال به پلیس فتا استان مراجعه و ضمن ارائه مرجوعه قضائی، مدعی شد گوشی دخترش هک و تصاویر خصوصی فرزندش با شماره مجازی از طریق واتس آپ و اینستاگرام برای اقوام و آشنایان ارسال شده است،لذا مراتب برای رسیدگی در دستور کار پلیس قرار گرفت.


وی بیان داشت: دختر شاکیه مدعی شد قصد ارسال تصاویر سلفی برای دوستانم در واتس آپ داشتم که به اشتباه تصاویر برای پسر عمه ام ارسال شد،در ادامه شخص مظنون به پلیس فتا احضار و مدعی شد که هیچ گونه تصاویری برای وی ارسال نشده است و مستنداتی در این رابطه نیست و مدتی است دختردایی اش به یکی از دوستان وی پیام آشنایی می دهد و احتمال دارد عکس های سلفی برای آن شخص ارسال شده باشد.


سرپرست پلیس فتا استان افزود: در جریان ادامه رسیدگی به پرونده، شاکیه به پلیس فتا مراجعه و طی رضایت کتبی خواستار مختومه شدن پرونده شد،بر همین اساس پرونده مربوطه همراه با نتیجه تحقیقات برای تصمیم نهایی به دادسرا ارسال شد.


سرگرد بهمنی عنوان کرد : در بسیاری از پرونده های جرائم سایبری پیرامون انتشار تصاویر در فضای مجازی، فرزندان بنابه اشتباهات عاطفی و ساده لوحی شخصاً اقدام به انتشار عکس های خصوصی می کنند،لذا به علت ترس از والدین در اظهارات مدعی هک گوشی خود می شوند و همچنین متهمین برای ناشناس ماندن از شماره های مجازی استفاده می کنند.بنابراین آگاه سازی فرزندان و تربیت صحیح آنها بهترین راهکار برای پیشگیری از جرائم سایبری است.


سرپرست پلیس فتا هرمزگان به شهروندان توصیه کرد : به صورت مستمر برای مشاهده محتوای آموزشی،مطالعه اخبار جرائم سایبری، مصونیت از شگردهای مجرمانه و گزارش جرائم سایبری به وب سایت ‎www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

  • نویسنده : جمیله دبیری نیا