با هوشیاری و تلاش مأموران انتظامی استان هرمزگان یک انبار بزرگ احتکار در بندرعباس شناسایی و 3 هزارو 590 تن سیمان و 22 هزارو 672 تن شمش فولاد به ارزش سه هزار و 300 میلیارد ریال کشف شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، سردار غلامرضا جعفری  بیان داشت : مأموران پلیس امنیت عمومی استان در ادامه طرح تشدید مبارزه با احتکار با انجام کار اطلاعاتی و بهره گیری از شیوه های پلیسی دریافتند افرادی اقدام به احتکار کالاهای اساسی در منطقه “خانسرخ جاده اسکله بندرعباس “کرده اند.

جعفری افزود : مأموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی و پس از حدود یک ماه کار اطلاعاتی انبار موصوف را شناسایی و با تشکیل اکیپی مشترک با حضور نمایندگان صنعت و معدن به محل اعزام و در بازرسی دقیق ومیدانی از انبار مقدار ۳ هزارو ۵۹۰ تن سیمان و ۲۲ هزارو ۶۷۲ تن شمش فولاد احتکار شده کشف کردند.

وی ارزش این محموله سنگین احتکاری کشف شده را بنا به نظر کارشناسان اقتصادی مربوطه سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال عنوان و اظهار داشت: متهم اصلی این پرونده دستگیر و سایر اعضای این باند نیز شناسایی و اقدامات پلیسی جهت دستگیری آنان ادامه دارد.

جعفری تصریح کرد: این عملیات تقارن دارد با وقوع زلزله اخیر در استان هرمزگان که مسئولین جهت بازسازی مناطق زلزله زده با کمبود سیمان مواجه بوده و این کمبود زندگی مردم زلزله زده را بغرنج نموده است لیکن این افراد کلاهبردار انبار موصوف را به صورت کاملا پوششی به محل دپو قاچاق و احتکار کالای اساسی تبدیل نموده و به واسطه رانت خواری و دلالی از آن در راستای منافع شخصی خود بهره برداری و کالا ها را صادر می کردند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان اذعان داشت: احتکار کالای اساسی باعث اختلال در توزیع مناسب و به موقع کالاها گردیده و ثروت ملی در ید مفسد اقتصادی قرار خواهد گرفت که به واسطه این عمل اموال و ثروت های نامشروع تحصیل و در دراز مدت مانع جدی جهت گردش صحیح ثروت در جامعه خواهد شد.

انتهای پیام