مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: با هدف تامین نیاز آبی تابستان روستاهای واقع در غرب شهر بندرعباس عملیات اصلاح و بازسازی خطوط انتقال و توزیع در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، عبدالحمید حمزه پور با بیان اینکه تامین نیاز آبی مشترکین این روستاها از طریق اصلاح و بازسازی خطوط انتقال و شبکه های توزیع، مصرف بهینه و شناسایی انشعاب های غیر مجاز در دستور کار آبفاست، افزود: در این راستا اکیپ های مختلفی از آبفا عملیات بازسازی و اصلاح شبکه های فرسوده را در دستور کار خود قرار داده اند که این اقدام به جلوگیری از هدر رفت آب کمک شایانی خواهد کرد.

حمزه پور افزود: ۴۰ کیلومتر از خطوط انتقال و شبکه های روستایی تحت پوشش امور آب  فاضلاب منطقه یک بندرعباس فرسوده و نیاز به اصلاح دارد که نیازمند اعتباری بالغ بر ۱۴۵ میلیارد  ریال است.

وی با اشاره به تامین نیاز آبی منطقه گچین افزود: با هدف جبران کمبود آب گچین عملیات احداث خط انتقال جدید به طول۴۰ کیلومتر در دستور کار قرار گرفته که با اتمام آن وضعیت آب شرب مشترکین این منطقه از طریق خط انتقال آبشیرینکن خلیج فارس بهبود خواهد یافت.

مدیرعامل آبفا هرمزگان  به عملیات اتصال آب جمال احمد و تل سیاه به خط انتقال ۱۲۰۰ بندرعباس خبر داد و تصریح کرد: با اتصال این دو روستا به خط انتقال ۱۲۰۰ کمبود آب مشترکین این روستاها جبران شده و امیدواریم با مصرف بهینه شاهد گذر بدون تنش از تابستان پیش رو باشیم.

وی همچنین به انشعاب های غیر مجاز اشاره و عنوان کرد : ساماندهی انشعاب های غیر مجاز به پایداری آب روستاها کمک شایانی می کند از این رو طرح یاد شده با مشارکت دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاها در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام