معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با عنوان اینکه لازم است حفظ سلامت عمومی اولویت تمامی صنوف باشد گفت: اصناف رعایت دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،دکتر عبدالجبار ذاکری در ادامه افزود: با توجه به تب و تاب بازار در روزهای پایانی سال و آغاز سفرهای نوروزی به جهت کنترل فراگیری بیماری کووید لازم است با حساسیت بیشتری رعایت دستورالعمل های بهداشتی رصد و پایش گردد که بدین منظور طرح نوروزی سلامت محیط با هدف بررسی رعایت بهداشت و بهسازی محیط در  اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، مراکز خرید و اماکن عمومی از پانزدهم اسفند ماه آغاز و تا بیست فروردین ادامه خواهد داشت.

ذاکری با عنوان اینکه در این رصدها به صنوفی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکند اخطاریه رفع نقص صادر و در صورت عدم توجه نسبت به معرفی به تعزیرات یا پلمپ واحد اقدام خواهد شد گفت:  لازم است که تمامی متصدیان فروش دستورالعمل های بهداشتی به ویژه تکمیل تزریق سه دوز واکسن و رعایت فاصله گذاری اجتماعی استفاده مستمر از ماسک در محل کسب را رعایت نمایند و همچنین از خدمت رسانی به افراد فاقد ماسک نیز خودداری نمایند. شایان ذکر است  از صنوفی هم  که دستورالعمل ها را به نحو احسنت اجرا نمایند تقدیر و اسامی آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در خاتمه گفت: قطعا واقف هستیم که در دو سال گذشته به دلیل پاندمی کووید بسیاری از کسب و کارها آسیب دید اما با احترام به تمامی کسبه با توجه به اولویت بهداشت و درمان و سلامت عمومی بر منافع فردی در صورت عدم رعایت موازین بهداشتی با افراد متخلف برخورد خواهد شد همچنین از مردم درخواست می شود  هرگونه عدم رعایت مسائل بهداشتی را به سامانه ۱۹۰ گزارش کرده تا توسط تیم های بازرسی پیگیری های لازم انجام شود.

انتهای پیام