هیات تجاری از اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی 2023  تاجیکستان به سرپرستی رییس اتاق بازرگانی استان هرمزگان به تاجیکستان اعزام شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ،  همزمان با بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه مذکور دیدارهای متعددی با مسوولان بخش های مختلف صورت گرفت که دستاوردهای بسیارخوبی در این سفر به دنبال داشت.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان در این سفر طی دیداری با معاون وزارت صنایع و فناوری های نوین تاجیکستان ضمن معرفی ظرفیت های استان هرمزگان، اظهار داشت: روابط ایران و تاجیکستان به دلیل تشابهات فرهنگی بسیار درخشان است و معرفی ظرفیت های تجاری استان هرمزگان به کشورهای دوست و همسایه اولویت نخست ما در اتاق است.

محمدرضا صفا ادامه داد:  اتاق بازرگانی هرمزگان با ظرفیت هایی که در بعد تجاری دارد می تواند شریک تجاری بسیار خوبی برای تاجیکستان محسوب شود.

وی افزود: شرایط برای ایجاد و توسعه ارتباطات تجاری با کشور تاجیکستان مهیا است و اتاق بازرگانی هرمزگان تمام همکاری های لازم در این زمینه را خواهد داشت.

صفا تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در هرمزگان و استقبال طرف تاجیکی از این ظرفیت ها، آینده خوبی برای گسترش روابط بین دو طرف متصور هستیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان گفت: ظرفیت های استان هرمزگان در ابعاد تجاری، صنعتی، بندری، کشاورزی، معدنی و می تواند فصل جدیدی در توسعه روابط تجاری هرمزگان با تاجیکستان ایجاد نماید.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان نیز طی دیداری با هیات تجاری هرمزگان اظهار داشت: اقدامات بسیار خوبی برای توسعه و تعمیق همکاری های ایران و تاجیکستان در همه بخشها به ویژه در حوزه اقتصادی انجام گرفته است که افزایش آمار و میزان مبادلات تجاری بین دو کشور که در سال ۲۰۲۱ به ۴۰۰ هزار دلار رسید، خود نشان دهنده این مهم است.

 

محمد تقی صابری ادامه داد: آنچه برای تقویت و گسترش روابط تجاری هرمزگان و تاجیکستان در حوزه های مختلف باید انجام شود طراحی برنامه های بلند مدت همکاری اقتصادی است که بدون شک استان هرمزگان با ظرفیت های بسیار خوبی که در بخش های مختلف دارد می تواند شریک تجاری بسیار خوبی برای تاجیکستان محسوب شود.

وی تصریح کرد: برقرای خط پروازی بین ایران و تاجیکستان ظرفیت بسیاری خوبی در زمینه اقتصادی و گردشگری برای دو طرف ایجاد کرده است.

صابری یادآور شد: در خصوص لغو رویداد بین ایران و تاجیکستان نیز سفارتخانه ایران پیشنهاد خود را به مقامات تاجیکی ارائه و آمادگی اش را اعلام کرده است و مقامات تاجیکستان نیز با نظر مثبت در حال پیگیری هستند که امیدواریم تحقق این مهم سفرهای مردم و مسوولان کشور را تسهیل کند.

سفر هیات هرمزگانی به تاجیکستان به دعوت این کشور صورت گرفت و این سفر دستاوردهای بسیار خوبی به ویژه در بخش فرآوری محصولات کشاورزی و بخش آبزیان به دنبال داشت.

همچنین دیدار با معاونت وزارت کشاورزی تاجیکستان، دیدار با رییس آژانس صادرات تاجیکستان، شرکت در همایش تجاری با مدیران شرکت های حاضر در نمایشگاه تاجیکستان ۲۰۲۳ ، دیدار با رییس کمیته گردشگری تاجیکستان و دیدار با رییس اتاق بازرگانی و صنایع تاجیکستان از جمله برنامه ها و دیدارهای این سفر بود.

امضا تفاهم نامه همکاری بین دو اتاق بازرگانی هرمزگان و تاجیکستان و شرکت در نشست B2B نیز از دستاوردهای مهم این سفر بود.

انتهای خبر /