مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان گفت: ۱۳۸۰ زائر خانه خدا در قالب ۹ کاروان و از هرمزگان اعزام می‌شوند که ۵ سورتی پرواز از فرودگاه بندرعباس در روزهای ۲۴ و ۲۵ خرداد صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، جمشید دلفاردی با اشاره به اینکه بهسازی محوطه و پارکینگ فرودگاه بین المللی بندرعباس آغاز شد ، تصریح کرد : بهسازی‌های قابل توجهی در سطح فرودگاه انجام شد و همچنین عملیات بهسازی محوطه و پارکینگ خودرو فرودگاه بین المللی بندرعباس آغازشده است.

وی خاطرنشان کرد: پارکینگ به مساحت ۴۵ هزار متر مربع و گنجایش نزدیک به ۷۰۰ الی ۸۰۰ خودرو را دارد با توجه به گرما و شرایط شرجی هوا کل پارکینگ مسقف است.

این مقام مسئول با اشاره به افتتاح سامانه کمک ناوبری ILS فرودگاه بین المللی بندرعباس، خاطرنشان کرد: وجود این سیستم باعث شده تا عملیات فرود پروازها این فرودگاه، در شرایط جوی نامناسب از ۲۵۰۰ متر به ۸۰۰ متر کاهش پیدا کند.

وی اضافه کرد: در فرودگاه بین المللی بندرعباس سیستم روشنایی SFLS راه اندازی شده که به خلبان در شرایط دید نامناسب مانند مه غلیظ کمک شایانی می کند که در نهایت شاهد کاهش تاخیر پرواز هابه‌خاطر شرایط نامناسب جوی این فرودگاه می شویم.

به گفته دلفاردی با اشاره به روند این پروژه بیان کرد: پس از برگزاری مناقصه بهسازی، تحویل زمین نیز صورت گرفت و اکنون این پروژه در مرحله اجراست که تأمین اعتبار همه این اقدامات از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است که علاوه بر موارد یاد شده اعتبار زیباسازی محوطه ورودی نیز تأمین شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان اظهار کرد: وارسی پرواز و فلایت چک فرودگاه بندرلنگه نیز انجام شد، همچنین ساختمان هواشناسی فرودگاه بندرلنگه منتظر نصب تجهیزات آن هستیم که نهایتأ طی یک الی دو ماه آینده افتتاح می‌شود.

دلفاردی تصریح کرد:جابجایی سالن ترانزیت ترمینال پروازهای داخلی در مرحله تهیه اسناد مناقصه است که این مهم در جهت افزایش گنجایش سالن عمومی و در پی آن رفاه و آسایش مسافران انجام می‌شود.

وی با اشاره به پروازهای حج عنوان کرد: ۱۳۸۰ زائر خانه خدا در قالب ۹ کاروان و از هرمزگان اعزام می‌شوند که ۵ سورتی پرواز از فرودگاه بندرعباس در روزهای ۲۴ و ۲۵ خرداد و یک سورتی پرواز از فرودگاه قشم در تاریخ ۲۶ خرداد انجام می شود و عملیات برگشت در تاریخ ۲۴ الی ۲۵ تیرماه صورت می‌پذیرد.

همچنین در خصوص پروازهای اربعین و سفر عتبات عالیات نیز آمادگی کامل درفرودگاه بین المللی بندرعباس وجود دارد.

پایان خبر /