استاندار هرمزگان جایزه علمی تحقیقاتی "هرمزی" را به دکتر علی عامری سیاهویی پژوهشگر برجسته هرمزگانی اعطا کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ،  مهدی دوستی   اولین جایزه علمی تحقیقاتی “هرمزی” به پژوهشگر برجسته هرمزگانی اعطا شد.

دوستی  در این آیین، عنوان کرد : علم و دانش از دیرباز در توسعه تمدن‌ها و پیشرفت ملت‌ها نقش ویژه‌ای داشته، در دو دهه اخیر مقام معظم رهبری تاکید فراوانی بر مسئله علم و دانش و فناوری دارند و شعار امسال را نیز با تکیه بر همین امر نامگذاری کردند.

وی افزود: در جلسه امروز به پاس قدردانی از یکی از پژوهشگران برجسته استان دکتر علی عامری سیاهویی، جایزه علمی تحقیقاتی بنیاد هرمزی به وی اعطا شد.

استاندار هرمزگان ، ادامه داد : این پژوهشگر برتر استان نقش ویژه‌ای در تحقیقات داشته و کارهای خوبی از خود بر جای گذاشته است، این جایزه به نام “حسین بن موسی هرمزی” منجم برجسته استان نامگذاری شده که هر ساله بناست به پژوهشگران برجسته استان اهدا شود.

وی تصریح کرد: این مسیر ادامه دارد و این تجلیل‌ها به صورت نمادین است و باید در عمل نیز از ظرفیت نخبگان استان در مناصب اجرایی و علمی بیشتر استفاده کنیم.

گفتنی است ، دکتر علی عامری سیاهویی از نخبگان برجسته استان هرمزگان و عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات گیاه‌پزشکی ایران است، عمده تحقیقات این چهره علمی در حوزه تنوع زیستی و کنترل بیولوژیک است که در ۳ سال گذشته توانسته ۲۵ گونه جدید عامل کنترل بیولوژیک را به دنیا معرفی کند، چاپ ۴۰ مقاله علمی بین المللی از دیگر فعالیت‌های علمی و پژوهشی دکتر عامری سیاهویی بوده است.

جایزه علمی تحقیقاتی “هرمزی” به ابتکار بنیاد علمی تحقیقاتی هرمزی و دانشگاه پیام نور هرمزگان بنیانگذاری شده، قرار است این جایزه مهم علمی سالانه به پژوهشگران برتر و تاثیر گذار استان و کشور اعطا شود.

انتهای پیام