رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از افتتاح بزرگترین پروژه پرورش ماهی در قفس ایران در جزیره قشم به منظور توسعه اقتصاد دریامحور و تحقق بیانیه گاوم دوم انقلاب، همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، افشار فتح الهی در آیین افتتاح این پروژه گفت: فاز اول پرورش ماهی در قفس شرکت اندیشه شیلات قشم واقع در روستای گامبرون- بندر سلخ قشم با ۸ قفس و مجموع ظرفیت یک هزار تن به دست مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: ظرفیت این پروژه در فاز نهایی با ۴۰ قفس به ۵ هزارتن خواهد رسید که در چشم انداز آینده به ۱۰ هزارتن می رسد و دو گونه ماهی سی باس و سیبریم در این طرح پرورش داده خواهد شد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: میزان سرمایه مورد نیاز برای بهره برداری این پروژه در فاز نخست ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش ریالی و ۸۷۰ هزار سرمایه ارزی در نظر گرفته شده است.

فتح الهی بیان داشت: برای بهره برداری از این پروژه در فاز نهایی نیز ۵ هزار میلیارد سرمایه ریالی و ۶ میلیون یورو سرمایه ارزی پیش بینی شده است.

به گفته رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افتتاح این پروژه علاوه بر ارتقای تولیدات شیلاتی جزیره و رونق اقتصادی نقش مهمی در ارزآوری و تامین امنیت غذایی کشور بازی خواهد کرد.

وی ادامه داد: این طرح درفاز نهایی برای ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۶۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی خواهد کرد.

فتح الهی توسعه و ایجاد ظرفیت ۱۰ هزارتن ماهی، بومی سازی و ساخت شناوریهای پشتیبانی قفس و شناور غذادهی اتوماتیک، احداث مرکز تکثیر و تولید ۲۰ میلیون قطعه بچه ماهی، احداث واحد عمل آوریو بسته بندی و احداث کارخانه تولید خوراک آبزیان را جزو چشم اندازهای آتی این پروژه برشمرد.

در این آیین حجت ا…  عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور، سردار مارانی، فرمانده قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه، افشار فتح الهی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، محمد آشوری تازیانی، احمد مرادی و منصور آرامی نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، دکتر حجتی، معاون وزیر اطلاعات و رییس سازمان حراست کل کشور و جمعی از مسئولان و مدیران انتظامی، اجرایی و قضایی و ائمه جمعه و علمای قشم و هرمزگان حضور داشتند.

انتهای خبر /