مجتمع تجاری، اقامتی و تفریحی معراج با 147هزار متر مربع زیربنا و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، روز پنجشنبه در مراسمی از طریق ویدئوکنفرانس توسط رئیس‌جمهوری به ثمر نشست.

توسط رئیس جمهور و از طریق ویدئوکنفرانس صورت پذیرفت:

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، مبلغ سرمایه‌گذاری این طرح ۱۷هزار میلیارد ریال است که در هشت طبقه با هدف افزایش سرانه فضای تجاری، اقامتی و تفریحی شهر قشم ساخته شده است.
زیرزمین این مجتمع، پارکینگی با ظرفیت ۸۰۰خودرو، سه طبقه با یکهزار و ۶۵۰واحد تجاری و ۲هزار و ۴۰۰مترمربع فضای شهربازی و یک طبقه اختصاصی برای رستوران‌ها، از مشخصات دیگر این طرح عمرانی است.
سه طبقه فضای هتلینگ در طبقه‌های پنج تا هفت این مجتمع  با ۲۱۰واحد شامل سوئیت‌های یک، دو و سه خوابه بیش از ۷۵۰تخت به ظرفیت اقامتی جزیره قشم اضافه کرد.
همچنین محوطه هشت هزار متری روبه دریای این مجتمع ظرفیتی برای افزایش فضای رفاهی و تفریحی شهر قشم است. این پروژه در زمان ساخت ۵۵۰نیرو و در زمان بهره‌برداری، سه هزار و ۶۰۰نیرو را صاحب شغل کرده است.
شایان ذکر است، ۱۲طرح شاخص اقتصادی، صنعتی، عمرانی و گردشگری در ۲بخش سرمای‌گذاری دولتی و خصوصی با مجموع اعتبار ۲۰میلیون دلاری و ۳۱هزار و ۶۰۰میلیارد ریالی در مراسمی در اولین پنج‌شنبه سال ۱۴۰۰توسط رئیس‌جمهور و از طریق ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.
گفتنی است، این طرح‌ها در زمان ساخت برای یکهزار و ۲۸۶نفر و پس از بهره‌برداری برای چهار هزار و ۱۲۲نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است.