مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان از افتتاح نمایشگاه عرضه توانمندی‌ها و قابلیت‌های صنایع‌دستی هرمزگان در بندرلنگه به مناسبت هفته صنایع‌دستی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، سهراب بناوند ، افزود:  به مناسبت هفته صنایع‌دستی با همکاری دبیرخانه شهر ملی گلابتون دوزی، فرمانداری، شهرداری، شورای اسلامی و ورزش و جوانان بندرلنگه، نمایشگاه عرضه توانمندی‌ها و قابلیت‌های صنایع‌دستی در شهر ملی گلابتون دوزی افتتاح شد.

بناوند،  عنوان کرد : یکی از برنامه‌های اداره کل در پسا کرونا برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی است که هم فرصتی برای صنعتگران و هنرمندان برای تعامل بیشتر و هم فرصتی برای فروش و عرضه محصولات صنایع‌دستی باشد.

وی ادامه داد:  شهرستان بندرلنگه با ۱۳ هزار صنعتگر و هنرمند یکی از شهرستان‌های پرجمعیت در حوزه صنایع‌دستی استان است که در ۱۵ رشته صنایع‌دستی مشغول فعالیت هستند.

بناوند بابیان اینکه شهر بندرلنگه به‌عنوان اولین شهر ملی صنایع‌دستی در استان انتخاب‌شده است، مطرح کرد :  با توجه به اینکه گلابتون دوزی در شهر بندرلنگه از زمان‌های گذشته، پیشینه و رونق خوبی داشته به‌عنوان شهر ملی گلابتون دوزی معرفی و انتخاب‌شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان ، بیان داشت :  دبیرخانه شهر ملی گلابتون دوزی به همت شهرداری این شهر راه‌اندازی شده که در آینده رویدادهایی نظیر این نمایشگاه را در بندرلنگه خواهیم داشت.

وی ، اظهار داشت :  سعی خواهیم کرد با تلاش‌های بیشتر در عرصه جهانی نیز حرفی برای گفتن داشته باشیم و این شهر را به‌عنوان شهر جهانی گلابتون دوزی به دنیا معرفی کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در خصوص نمایشگاه عرضه توانمندی‌ها و قابلیت‌های صنایع‌دستی استان ، خاطر نشان کرد :  در این نمایشگاه ۳۰ غرفه صنایع‌دستی با اولویت رشته گلابتون دوزی، البسه محلی و دیگر رودوزی‌های سنتی برپاشده است.

گفتنی است ،  این نمایشگاه از ۲۵ تا ۲۷ خرداد از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در سالن ورزشی شهدای خلیج‌فارس بندرلنگه دایر است.

انتهای پیام