در مراسمی با حضور علی سلاجقه معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، سهراب بناوند مدیرکل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌ دستی و حضور ویدئوکنفرانسی فرمانداران سراسر استان، بهره‌برداری متمرکز از 15 پروژه گردشگری با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و 610 میلیارد ریال برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، سهراب بناوند مدیرکل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی در این مراسم گفت: ۱۵ پروژه گردشگری بااعتباری به مبلغ ۲۶۱۰ میلیارد ریال  در بخش خصوصی و دولتی در سراسر استان افتتاح می‌شود.

وی افزود : این پروژه‌ها شامل ۱۰ زیرساخت گردشگری در شهرستان‌های بندرعباس، قشم، سیریک، پارسیان و همچنین در بخش خصوصی شامل مجتمع‌های گردشگری، اقامتی و مرکز گردشگری ساحلی و دریایی است.

در ادامه مهدی دوستی استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه پروژه‌های گردشگری معمولاً پروژه‌های خردی هستند ؛ افزود : ولی مدل پروژه‌های گردشگری مبتنی بر اقتصاد مردمی است.

او ادامه داد : پروژه‌های گردشگری خیلی ویژه هستند چون کمک به اقتصاد مردم است.

در ادامه محمد مرودی فرماندار شهرستان بندرعباس به‌صورت ویدئوکنفرانس به تشریح پروژه‌های شهرستان بندرعباس پرداخت و گفت: ۵ پروژه در بندرعباس، یک پروژه در جزیره هرمز و یک پروژه هم در شهر فین که مجموعاً ۷ پروژه در شهرستان بندرعباس امروز افتتاح می‌شود.

او افزود: این پروژه‌ها بااعتباری بالغ ۲ هزار و ۵۵۴ میلیارد ریال است که برای ۱۶۴ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

پس‌ از آن محمد محمدحسینی تختی فرماندار شهرستان قشم نیز به‌صورت ویدئوکنفرانس به تشریح پروژه‌های گردشگری این شهرستان پرداخت و افزود : در شهرستان قشم شاهد افتتاح ۶ پروژه گردشگری خواهیم بود که این پروژه‌ها شامل: زیرساخت گردشگری اسکله‌های گردشگری طبل، زیرساخت گردشگری روستای گردشگری گوران، زیرساخت گردشگری روستای سهیلی؛ زیرساخت گردشگری روستای دوربنی، ایجاد زیرساخت گردشگری روستای سلخ و ایجاد زیرساخت گردشگری در حوزه برق‌رسانی به جزیره لارک است.

او اعتبار این پروژه‌ها را ۵۴ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: همچنین آلاچیق‌های دریایی در حوزه گردشگری دریایی روی آب در منطقه جنگل حرا در روستای گورزین امروز افتتاح می‌شود.

حسینی تختی ادامه داد : این آلاچیق‌ها کاملاً سازگار با محیط‌زیست است که تحولی بزرگ در گردشگری دریایی خواهد بود.

در ادامه علی سلاجقه معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: باعث خرسندی است که برای مردم منطقه و خود استان زیرساخت‌هایی ایجادشده است.

او با اشاره به اینکه استان هرمزگان جز استان‌هایی است که دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری در گردشگری است، افزود: مطمئن باشید این ظرفیتی که ایجادشده به یمن اولین سال دولت مردمی اتفاق افتاده است.

سلاجقه ادامه داد: باید ظرفیت‌های زیرساختی در حوزه بومگردی و گردشگری در استان هرمزگان خیلی فراتر از این گسترش پیدا کند و هم‌زمان مباحث محیط زیستی به نحو مطلوب نیز گسترش پیدا کند.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست بابیان اینکه استان هرمزگان در گردشگری هوایی نیز می‌تواند فوق‌العاده باشد، افزود : با توجه به جزایری که در استان وجود دارد می‌توان در حوزه گردشگری هوایی چه در بحث پاراگلایدرها، کایت و … سرمایه‌گذاری کرد و دور از ذهن نخواهد بود که حتماً مشتریان خوبی خواهد داشت.

انتهای پیام