خط انتقال آب از طریق بند انحرافی سد جگین بشاگرد به دشت یکدار جاسک به طول ۱۰ کیلومتر به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، خط انتقال آب به دشت یکدار شهرستان جاسک با حضور استاندار هرمزگان، نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان و جمعی از کشاورزان شهرستان جاسک افتتاح و به بهره برداری رسید.

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان در آئین افتتاح و بهره برداری از این طرح گفت: موقعیت این طرح در محدوده جنوب شرق هرمزگان است خط انتقالی که آب از آن گرفته شده شامل بند انحرافی جگین در شرق بندر جاسک به فاصله حدود ۲ کیلومتر در بالا دست تقاطع جاده ارتباطی بندرجاسک – چابهار با رودخانه جگین است.

جمشید عیدانی توضیح داد: پیش از این آبیاری اراضی مستعد کشاورزی منطقه بوسیله پمپاژ آب از بند انحرافی جگین به درون نهرهای سنتی توسط کشاورزان انجام می شد. بهره برداری و افتتاح این طرح تاثیر بسیاری بر کار کشاورزان خواهد داشت.

وی در خصوص ویژگی های فنی طرح گفت: خط انتقال آب به دشت یکدار جاسک حدود ۱۸۰۰ هکتار از اراضی این دشت را با لوله های فولادی به قطر ۸۰۰ و ۹۰۰ میلیمتر، به طول ۱۰ کیلومتر از نعمت آب پایدار بهره مند خواهدکرد.

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان ادامه داد: در کنار این خط انتقال، یک شبکه برق و ایستگاه پمپاژ نیز در نظر گرفته شده تا در فصل های مختلف سال کشاورزان منطقه جاسک نگرانی بابت تامین آب مورد نیاز خود را نداشته باشند.

انتهای خبر