مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان از افتتاح و بهره برداری 30 نیروگاه خورشیدی 5 کیلو واتی خانگی ویژه خانواده های تحت حمایت این نهاد در شهرستان جاسک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مراسم افتتاح یک واحد نیروگاه خورشیدی ۵ کیلو واتی خانگی به نمایندگی از ۳۰ واحد نیروگاه خورشیدی با حضور فرماندار جاسک ، امام جمعه شهرستان و سایر مسئولین در روستای گزدان برگزار شد.

حمید باسره، مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان با اعلام این خبر گفت: رویکرد این نهاد از راه اندازی نیروگاه های خورشیدی خانگی، توانمند سازی، خوداتکایی و کسب درآمد پایدار برای خانواده های تحت حمایت این نهاد می باشد که در همین راستا در دهه کرامت، ۳۰ واحد نیروگاه خورشیدی به ۵ کیلو واتی خانگی ویژه خانواده های تحت حمایت این نهاد در شهرستان جاسک افتتاح و بهره برداری گردید.

باسره افزود: برای احداث و راه اندازی این تعداد نیروگاه خورشیدی بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه داشته است که این مبلغ از اعتبارات کمیته امداد و اعطای تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی به خانواده ها تامین شده است.

وی ادامه داد: با راه اندازی این نیروگاه خورشیدی خانگی در سال اول برای هر خانواده تحت حمایت این نهاد، ماهانه بالغ بر دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان درآمد خواهد داشت.

پایان خبر /