مراسم افتتاحیه رسمی کرسی یونسکو در مخاطرات زمین شناختی ساحلی با همیاری سازمان منطقه آزاد در روز چهارشنبه 4 اسفندماه در کاوشگر خلیج فارس در قشم برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، این رویداد برای نخستین بار در کشور و با همیاری پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی، سازمان منطقه آزاد قشم و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور برگزار می‌شود.

در این مراسم دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو، رئیس پژوهشکده علوم زمین، استاندار هرمزگان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری قشم و رئیس کرسی به صورت حضوری و تعدادی از اعضای شورای علمی کرسی به صورت برخط سخنرانی خواهند داشت.

این مراسم به‌صورت مجازی و حضوری بر عرشه کشتی کاوشگر خلیج فارس با حضور همه اعضای شورای علمی راهبری کرسی از کشورهای استرالیا، ژاپن، چین، روسیه، ارمنستان، آلمان، سوئیس، ایتالیا، فرانسه، انگلستان و ایران برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ کرسی یونسکو در مخاطرات زمین شناختی ساحلی به عنوان نخستین کرسی یونسکو در حوزه علوم زمین کشور در سایه پشتیبانی‌های ساختاری بین‌المللی با تبادل دانش و اشتراک آن می‌تواند ابزاری برای ظرفیت‌سازی در شبکه آموزشی و پژوهشی باشد.

انتهای پیام