سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان از افتتاح 12پروژه شیلاتی با اعتباری بالغ بر دو هزار و 827 میلیارد ریال و اشتغال زایی 141 نفر و کلنگ زنی 2 پروژه شیلاتی با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال در ایام الله دهه مبارک فجر امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، دکتر ساسان صادقی برگزاری یادواره ها و برنامه های دهه مبارکه فجر را باعث تداوم حرکت انقلاب اسلامی دانست و گفت: این ایام برای ملت ایران همواره پر خیر و برکت بوده و تقدیم این پروژه ها ی شیلاتی با وجود فشارها و تحریم های گسترده علیه مردم و نظام بیانگر ناکامی دشمنان و بدخواهان ملت ایران است و این مهم یقیناً بیانگر اتکاء به ظرفیت و توانمندی های داخلی در اقتصاد دریا محور می باشد.

صادقی با اشاره به اینکه پرورش ماهی گامی استوار در مسیر توسعه به ویژه توسعه اقتصاد دریا محور است گفت: در ایام الله  دهه مبارکه فجر فاز اول پروژه پنج هزار تنی پرورش ماهی در قفس شرکت اندیشه شیلات با اعتبار ۷۲ میلیارد تومان در شهرستان قشم و با ۲۰ نفر اشتغال زایی و همچنین فاز اول مزرعه پنج هزار تنی پرورش ماهی در قفس  (شرکت درنیکا ) در شهرستان بندرلنگه با اعتباری بالغ بر ۷۲ میلیارد تومان و اشتغال زایی ۲۰ نفر افتتاح خواهد شد.

سرپرست شیلات هرمزگان همچنین از اعطای ۲۰۰ فقره مجوز صید لنج آبهای دور و قایق صیادی  با ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی و همچنین ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۷۵۰ نفر با حمایت و پیگیری سازمان شیلات ایران،استانداری هرمزگان و همچنین اداره کل شیلات هرمزگان خبر داد.

صادقی خاطر نشان کرد: کلنگ زنی مجتمع صنایع  شیلاتی  شرکت پاک مهر قشم نیز با سرمایه گذار ی مستقیم ۱۴۰۰ میلیارد تومان و اشتغال زایی مستقیم ۷۰۰ نفر نیز کلنگ زنی خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین فاز اول بندر صیادی کوه مبارک با سرمایه گذاری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان و اشتغال زایی مستقیم ۳۵ نفر به بهره برداری می رسد.

صادقی افزود:  همچنین در این ایام شاهد کلنگ زنی مجتمع پرورش میگوی کرگان در شهرستان میناب با سرمایه گذاری بالغ بر ۷۹۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و اشتغال زایی مستقیم ۴۸۰ نفر خواهیم بود.

وی با اشاره به افتتاح مزرعه پرورش میگو با اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان در شهرستان بندرلنگه با سرمایه گذاری بخش خصوصی گفت: این مزرعه پرورش میگو با مساحت ۶۰ هکتار و تولید بالغ بر ۱۸۰ تن میگو برای بیش از ۲۱ نفر اشتغال مستقیم  ایجاد می کند.

سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان تصریح کرد در شهرستان جاسک نیز مجتمع هزار و ۵۰۰ تنی سردخانه عمل آوری و بسته بندی ماهی و میگو با سرمایه گذاری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان و اشتغال زایی ۶۰ نفر را شاهد خواهیم بود.

وی افتتاح مرکز تکثیر میگو واقع در شهرستان بندرلنگه با ۱۰ نفر اشتغال زایی و با ۲۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی ،افتتاح پروژه بازسازی تاسیسات شیلاتی ( احداث سایبان قایق های صیادی ) درشهرستان بندرعباس با ۲ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده ، افتتاح پروژه بهسازی اسکله صیادی دولاب در شهرستان قشم با ۱٫۲ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده ، احداث سایت زیستگاه مصنوعی آبزیان ( فاز دوم) در شهرستان بندرلنگه با ۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده، افتتاح پایگاه یگان حفاظت منابع آبزیان در شهرستان کیش با اعتبار ۵ میلیارد تومان ، ساختمان مدیریت بندر صیادی و پایگاه حافظت منابع آبزیان بندر صیادی بندرعباس با اعتباری بالغ بر نیم میلیارد تومان را از دیگر پروژه های افتتاحی شیلات هرمزگان در دهه فجر سال ۱۴۰۱ خواند.

صادقی همچنین از کلنگ زنی دو مرکز بازسازی و حفاظت ازذخایر ژنتیکی آبزیان در شهرستان های بندرلنگه و قشم با مجموع اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان و همچنین کلنگ زنی مسجد شهدای اداره کل شیلات هرمزگان با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان خبر داد.

 سرپرست شیلات هرمزگان تصریح کرد همچنین در این ایام پروژه ۱۰۰ واحدی تعاونی مسکن کارگران شیلات هرمزگان با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان نیز در شهر بندرعباس کلنگ زنی خواهد شد.

انتهای خبر