مدیر شعب بانک کشاورزی استان هرمزگان در نشستی خبری در جمع خبرنگاران استان ، از افتتاح ۱۸ طرح در دهه فجر امسال با مشارکت بانک کشاورزی در هرمزگان خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی جهان نجاتی افزود: این ۱۸ طرح با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال در نقاط مختلف هرمزگان  اجرا می‌شود و اشتغال ۲۴۵ تَن در استان به صورت مستقیم را به همراه دارد .

جهان نجاتی ، عنوان کرد : این طرح ها در بخش‌های گلخانه، پرورش و تولید و بسته بندی میگو در نقاط مختلف هرمزگان اجرا خواهد شد که امیدواریم در اقتصاد استان و منطقه تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه  از ابتدای سال تاکنون ۱۲ هزار فقره تسهیلات توسط بانک کشاورزی استان هرمزگان به مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است ، توضیح داد :  8 درصد از این تسهیلات، تسهیلات قرض‌الحسنه است  و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال این مبلغ را به ۳۵ هزار میلیارد ریال برسانیم.

مدیر شعب بانک کشاورزی هرمزگان ،  مطرح کرد: همچنین از ابتدای سالجاری تاکنون یکهزار و ۲۰۰ فقره وام ازدواج به ارزش یکهزار و ۵۳۰ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

جهان نجاتی به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در استان اشاره و خاطرنشان کرد: یکهزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با اعتبار یکهزار و دویست میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی درخصوص پرداخت تسهیلات فرزندآوری نیز ، گفت  : از ابتدای امسال تاکنون ۹۵۰ فقره تسهیلات فرزندآوری به متقاضیان با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

این مسئول به پرداخت تسهیلات به زلزله‌زدگان اشاره کرد و ادامه داد : امسال  ۴۷۵ فقره تسهیلات زلزله به بانک کشاورزی استان محول شده است که تا کنون ۲۸۶ فقره از این تسهیلات در قالب ساخت و تامین هزینه های معیشتی خانواده‌ها پرداخت شده است و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم تمام تسهیلات در نظر گرفته شده برای بانک کشاورزی استان را پرداخت کنیم.

جهان نجاتی ، یادآور شد : افرادی که اقساط معوق در بانک کشاورزی دارند، در صورتی که به بانک مراجعه و تسویه حساب نمایند، اگر در بانک کشاورزی فعالیت بانکی دارند یک روز پس از تسویه حساب، تمام پول پرداختی به آنها عودت داده می‌شود و جرایم آنها بخشیده شده و مانند گذشته اقساط را پرداخت می کنند و اگر فعالیت بانکی در بانک کشاورزی نداشته باشند ۸۰درصد از مبلغ پرداخت شده به آنها برگشت داده می شود.

وی در بخش دیگر سخنانش ، یکی دیگر از اقدامات بانک کشاورزی در استان هرمزگان به بیمه محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود :  از جمله آن می‌توان به بیمه ۷ هزار هکتار از اراضی گندم، ۱۸ میلیون قطعه مرغ، ۲۲۷ میلیون قطعه ماهی و میگو، ۲۱۴ هزار راس دام اشاره کرد که تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

جهان نجاتی ، با بیان اینکه  از ابتدای سال زراعی امسال (مهرماه) ۱۲۷ فقره غرامت به ارزش ۳۳۰ میلیارد ریال به آسیب‌دیدگان پرداخت شده است، اذعان داشت : امسال برای اولین بار فلفل و بادمجان کاشته شده در فضای باز نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفتند تا به حفظ سرمایه کشاورزان کمک شود.

وی به اعتبارات موجود برای پرداخت تسهیلات نیز اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر پرداخت تسهیلات به مرغداران، پرورش دهندگان ماهی و میگو، احداث گلخانه و هدفمندی یارانه ها و جلوگیری از افزایش قیمت از جمله تسهیلاتی است که تا پایان سال در بانک کشاورزی پرداخت می‌شود.

مدیر شعب بانک کشاورزی هرمزگان ،  خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۳  واحد تولید شترمرغ و یک واحد کشتارگاه شترمرغ در استان با تسهیلات بانک کشاورزی در حال فعالیت هستند.

وی بیان داشت : ۱۹هزار پایانه فروش و ۹۰ دستگاه خودپرداز بانک کشاورزی در استان فعالیت می‌کنند که بیشتر خودپردازها در روستاها قرار دارند تا بتوانیم خدمات مناسبی به روستائیان ارائه دهیم.

جهان نجاتی  در خصوص عمل به مسئولیت های اجتماعی بانک کشاورزی ، تشریح کرد : بانک کشاورزی تمام هزینه های تبلیغات را به خرید لوازم التحریر و اهدا به دانش آموزان نیازمند قرار داده است و همچنین ساخت ۲ مدرسه در میناب و یک واحد درمانی در سرچاهان تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

انتهای خبر /