مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان، از افتتاح 67 طرح برق رسانی در دهه فجر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، هاجر عبدی گفت: در ایام دهه فجر ۴۵ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی،۱۴ کیلومتر شبکه فشار ضعیف زمینی، ۹۴ کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی، ۱۳ کیلومتر شبکه فشار متوسط زمینی، ۲۴۰ دستگاه پست هوایی و ۳۵ دستگاه پست زمینی به بهره برداری می رسد. در این ایام نیز ۷ هزارو ۲۹۴ چراغ روشنایی معابر جدید نصب می شود.وی اعتبار هزینه شده برای این طرح ها را ۷۵۶ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۹ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۱۹۷ کیلومتر شبکه فشار متوسط به طول شبکه توزیع برق استان افزوده شده است. در این مدت نیز ۴۵۵ دستگاه ترانسفورماتور به ظرفیت ۶۷ مگاولت آمپر نصب شده است.

عبدی اضافه کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۴ هزارو ۴۴۲ چراغ روشنایی معابر به تاسیسات این شرکت اضافه شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: با نصب و بهره برداری از این پروژه ها طول شبکه فشار متوسط استان به ۱۵ هزارو ۷۰۰ کیلومتر و شبکه فشار ضعیف به ۹ هزارو ۳۷۰ کیلومتر افزایش یافت.با اضافه شدن ترانسفورماتورهای جدید مجموع ترانسفورماتورهای در حال بهره برداری استان به ۲۷ هزارو ۹ دستگاه به ظرفیت ۴ هزارو۷۷۵ مگاولت آمپر رسید.

به گفته وی، هم اکنون ۲۸۵ هزار چراغ روشنایی معابر در سطح استان روشن است که ضریب نفوذ روشنایی به شهرها و روستاهای استان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

عبدی در ادامه گفت: در حال حاضر ۷۲۲ هزار مشترک از خدمات شرکت توزیع نیروی برق استفاده می کنند که ۱۵ هزار مشترک در سال جاری پذیرش شده اند.

وی تصریح کرد: شبکه های توزیع برق در گستره وسیعی از استان هرمزگان پراکنده شده که باتوجه به اقلیم خاص استان و وجود مناطق ساحلی و کوهستانی باعث شده نگهداری از شبکه و تاسیسات برق رسانی با چالش جدی روبرو شود. رطوبت بالای مناطق ساحلی باعث شده عمر مفید این تاسیسات به یک سوم کاهش یابد و پایداری شبکه را دچار اختلال کند. با این وجود تلاش می شود با سرویس به موقع تاسیسات، شبکه پایدار بماند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق در بخش دیگر از سخنان خود گفت: ارائه خدمات غیرحضوری برق که از امسال اجرایی شده یکی دیگر از گام‌هایی است که صنعت برق با هدف تحول دیجیتال و دولت الکترونیک برداشته تا خدمات خود را به طور کامل خیرحضوری کند. در حال حاضر تمام خدمات  برق مانند، استعلام‌های برقی، درخواست انشعاب، مشترک جدید و خدمت‌های دیگر به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود  و نیازی به حضور مردم به ادارات برق یا دفاتر پیشخوان دولت نیست.

عبدی اضافه کرد: مشترکان می‌توانند از طریق درگاه‌های خدمات الکترونیک مانند میز خدمت الکترونیکی موجود در سایت اینترنتی شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان یا  اپلیکیشن “برق من” خدمات مورد نیاز خود را غیرحضوری دریافت کنند.

به گفته وی، ارائه این خدمات به صورت غیرحضوری گام  مهم صنعت برق برای کاهش مراجعه مردم به اداره‌ها در شرایط سخت امروزی است.