استاندار هرمزگان گفت: مردم شریف شهرستان رودان با تقدیم شهدای بسیار و همچنین حضور و مشارکت حداکثری در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی، همواره باعث افتخار هستند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز در هرمزگان، مهدی دوستی در نشست شورای اداری شهرستان رودان، عنوان کرد: مردم شریف شهرستان رودان با تقدیم شهدای بسیار و همچنین حضور و مشارکت حداکثری در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی، همواره باعث افتخار هستند و این امر نشان دهنده ارادت مردم بزرگوار این شهرستان به اسلام و ایران و انقلاب و آرمان‌های امام راحل عظیم الشأن است.

دوستی با اشاره به بازدید از پروژه‌های مختلف زیرساختی و اقتصادی شهرستان رودان، ادامه داد: افزایش بهره‌وری آب از اولویت‌های اصلی در استان است و در این راستا اعتبارات ویژه‌ای برای توسعه کشت های نوین کشاورزی، در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به پیگیری افزایش صادرات محصولات تولیدی کشاورزی استان هرمزگان از طریق برگزاری نشست و گفت‌وگو با سفرای کشورهای مختلف، افزود: تمام توان خود را در این راستا به کار گرفته‌ایم و همچنین پیگیر راه‌اندازی خط حمل و نقل هوایی کالا و محصولات کشاورزی در هرمزگان هستیم و تامین اعتبارات مالی برای افزایش توانمندی بخش کشاورزی از دیگر اقدامات در این بخش است.

دوستی با اشاره به توانمندی‌های بخش معدن در شهرستان رودان، تصریح کرد: ایجاد بنگاه‌های کوچک و متوسط معدنی باید مورد توجه باشد.

وی بر لزوم تکمیل زنجیره ها در تمامی بخش های کشاورزی و معدنی تاکید کرد و گفت: در صورت ارائه طرح مناسب برای تکمیل زنجیره ها، قطعا از آن حمایت خواهیم کرد و همچنین حمایت از صنایع تبدیلی نیز در این راستا صورت می‌گیرد و اعتبار ویژه برای آن در نظر خواهیم گرفت.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در زمینه محدوده شهری و رفع مشکل اسناد مالکیت زمین های مردم نیز کارگروه ویژه‌ای در استان، فعال شده است.

دوستی با اشاره به لزوم توجه به حمل و نقل کالاهای تولیدی، اظهار داشت: متصل کردن شهرستان رودان به عنوان قطب کشاورزی استان هرمزگان به دریا، یک ضرورت است.

وی با اشاره به پروژه‌ خوب گلخانه‌ هیدروپونیک در شهرستان رودان، اضافه کرد: شیوه‌های کشاورزی نوین در شهرستان رودان و دیگر مناطق استان، مورد حمایت قرار می‌گیرد.

دوستی با اشاره به پیگیری تشکیل صندوق توسعه استان هرمزگان، بیان داشت: کمک‌های صنایع در زمینه ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، باید به صورت شفاف و هدفمند از طریق این صندوق هزینه شود و بیشتر اعتبارات این صندوق باید در اختیار بخش های مولد اقتصاد مردمی قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: حساب های بانکی صنایع بزرگ فعال در هرمزگان باید به بانک های استان منتقل شود تا از محل گردش مالی این صنایع، اعتبارات و تسهیلات به استان تخصیص یابد.

حاج حسین رئیسی نماینده مردم شرق استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تشکر و قدردانی از تلاش‌های ارزنده مهندس دوستی استاندار هرمزگان، عنوان کرد: مهندس دوستی استاندار پرتلاش و جهادی استان هرمزگان، شش روز هفته را مستمرا کار و تلاش می‌کنند و روزهای جمعه هم با سفر به شهرستان‌های مختلف استان، از نزدیک با مردم دیدار و به بررسی مسائل و مشکلات می‌پردازند که جای تقدیر و تحسین دارد.

رئیسی ادامه داد: نفس این کار و حضور مسئولان در بین مردم، مایه دلگرمی مردم و تقویت ارتباط میان مردم و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مردم شرق استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی افزود: رویکرد دولت مردمی نیز بر این مبنا قرار دارد و آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور محترم نیز با تلاش و همت، مسائل مختلف کشور را پیگیری می‌کنند و در مدت ۱۰۰ روز فعالیت دولت سیزدهم، اقدامات مهمی از جمله کنترل بیماری کرونا با واکسیناسیون گسترده در راستای تامین سلامت مردم، صورت گرفته است.

انتهای پیام