مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان، گفت: با آغاز فصل زمستان تعرفه برق در استان به حالت عادی و با نرخ ۷۲ تومان در هر کیلووات ساعت محاسبه می شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، هاجر عبدی افزود: از اول فروردین تا آخر آذر هر کیلووات ساعت برق به صورت خالص برای مشترکان خانگی به طور متوسط ۲۵ تومان به عنوان نرخ تابستانی محاسبه می‌شود که در فصل زمستان به حالت عادی و به نرخ ۷۲ تومان بر می‌گردد.

وی اظهار کرد: ۹ ماه از سال به علت شرایط آب و هوایی هرمزگان تعرفه برق گرمسیری اعمال می‌شود، ولی در سه ماه آخر سال این تعرفه تغییر می‌کند.

عبدی گفت: شرکت توزیع برق هرمزگان ۷۱۹ هزار مشترک برق دارد که ۵۸۷ هزار مشترک در بخش خانگی هستند.

وی با اشاره به اینکه نرخ تعرفه برق خانگی استان در فصل زمستان حدود سه برابر تابستان است تاکید کرد: مشترکان در این فصل حداکثر دقت را در استفاده از لوازم برقی پرمصرف مانند آبگرمکن، لباسشویی و جاروبرقی داشته باشد.

عبدی اضافه کرد: مشترکین برای آگاهی از میزان مصرف برق خود در فصل زمستان می توانند با نصب اپلیکیشن “برق من” بر روی تلفن های همراه از میزان مصرف خود در این فصل مطلع شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اظهار داشت: در فصل زمستان مشترکانی که مصرف برق خود را به کمتر از ۸۰ کیلووات ساعت در ماه برسانند مشمول طرح برق امید شده و قبض برق آنها رایگان محاسبه می شود.

عبدی تصریح کرد: با حذف تعرفه مناطق گرمسیردر فصل زمستان، هزینه برق در این مدت حدود سه برابر افزایش می یابد و مشترکان برای مدیریت هزینه های برق، در مصرف لوازم برقی پرمصرف بویژه آبگرمکن حداکثر صرفه جویی را داشته باشد.

  • نویسنده : کاظم محمدیان مصمم