مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از افزایش راندمان و رفع موانع تولید 20 درصدی برق، با تولید 3 میلیون و پانصدهزار کیلووات‌ساعت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با فعالیت مستمر بر روی مبدل های حرارتی در این نیروگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، “داریوش محمودی” عنوان کرد : با شروع فصل گرما و افزایش نیاز شبکه به تولید حداکثری، فعالیت‌های تعمیراتی مستمر بر روی مبدل‌های حرارتی نیروگاه (هیترهای فشار قوی، کندانسور و کولرهای آب‌خنک‌کن) در شرایط سخت و طاقت فرسای موجود در سالن توربین ( دمای نزدیک به ۵۰ درجه سانتی‌گراد و رطوبت بالای ۷۰ درصد) توسط پرسنل سخت‌کوش و خستگی‌ناپذیر بخش تعمیرات‌مکانیک انجام شد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس افزود : باتوجه به اینکه نیروگاه حرارتی بندرعباس به عنوان مهم‌ترین نیروگاه جنوب‌شرق، نقش مهمی در تولید انرژی و پایداری شبکه برق کشور دارد و هم‌چنین اهمیت در مدار بودن واحدها در فصل گرم سال، پرسنل امور تعمیرات‌مکانیک، تمام تلاش و همت خود را جهت انجام هرچه سریعتر وظایف محوله و ایجاد کم‌ترین محدودیت تولید، با موفقیت به اتمام رساندند.

محمودی تصریح کرد : در فصل تابستان با تحمل گرما و سختی کار در شرایط طاقت‌فرسای محیط ، با انجام بیش از ۴۰۰ مورد سرویس کولر آب‌خنک‌کن، سرویس و نشت‌یابی و هواگیری کندانسور، نشت‌یابی و رفع عیب از هیترهای فشار قوی به‌منظور رفع محدودیت و افزایش راندمان تولید و همچنین جلوگیری از ایجاد خاموشی به صورت شبانه‌روزی تلاش شد تا امسال با کم‌ترین قطعی برق از پیک بار تابستان عبور کنیم.

وی خاطر نشان کرد : ایجاد اشکال در هر مبدل حرارتی با محدودیت تولید برق از ۲۰ تا ۵۰ درصد همراه می‌باشد. این در حالی است که در نیمه اول سال ۱۴۰۰ این نیروگاه ۲ میلیارد و ۴۵۶ میلیون و ۸۴۰ هزار کیلووات‌ساعت تولید داشته، که این رقم در نیمه اول سال ۱۴۰۱ به ۲میلیارد و ۸۵۰ میلیون کیلووات‌ساعت رسیده که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته ۳ میلیون و پانصدهزار کیلووات‌ساعت افزایش تولید داشته است.

نیروگاه بندرعباس با چهار واحد بخاری و دو واحد گازی به ظرفیت ۱۳۲۰ مگاوات به عنوان بزرگ‌ترین نیروگاه جنوب‌شرق کشور، نقش بسزایی در پایداری شبکه برق سراسری و تامین برق استان هرمزگان دارد.

انتهای پیام