سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت : همزمان با افزایش مصرف دارو ناشی از شیوع بیماری های ویروسی و تنفسی در استان علاوه بر سهم ۲ درصدی داروی اختصاصی وزارت بهداشت به استان با پیگیری های لازم این سهم از دارو به ۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، غلامعلی جاودان با بیان اینکه استان هرمزگان نیز به نسبت کشور دچار چالش کمبود دارو شده است ، عنوان کرد : در گذشته در درمان بیماریها ، خانواده ها حداقل مصرف دارو را داشتند، اما اکنون هر شخصی با کوچک ترین علائمی که دارد به سوی مصرف داروهای مختلف به مقدار زیاد روی می آورد که این موضوع نیاز به مدیریت دارد.

جاودان با اشاره به اینکه معنای آنتی بیوتیک چرک خشک کن نیست بلکه ضد حیات است ، مطرح کرد : آنتی بیوتیکها همگی عوارض جانبی دارند به همین دلیل به هیچ وجه مصرف بدون تجویز پزشک و بی رویه آن توصیه نمیشود و در جامعه نیاز به سواد سلامت است و مردم باید مصرف منطقی دارو را جدی بگیرند.

وی عنوان کرد : ۱۶۲ هزار عدد سرم وارد استان هرمزگان شده که بیش از ۳ درصد سهم دارویی کشور را در بر می‌گیرد در صورتی که سهم جمعیتی هرمزگان ۲ درصد کشوری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در استان یادآور شد : آمار کرونا روزانه رصد می شود و این بیماری روند نزولی را در هرمزگان طی می کند.

انتهای پیام