مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ، از افزایش همکاری و مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در بخش های مختلف فرهنگی و هنری هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، رضا کمالی زرکانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در نشست مشترک با منوچهر دانشمند مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان ضمن تقدیر و تشکر از حضور و مشارکت این ستاد در ایجاد زیرساخت ها و رویدادهای فرهنگی – هنری گفت : بسیاری از دستگاه ها و مراکز با شرح وظایف و گستردگی فعالیت های فرهنگ و ارشاد آشنا نیستند در صورتی که بزرگترین آزمون ها ،مسابقات و جشنواره های قرآنی و دینی و همچنین بیش از ۱۱۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد استان با بیش از ۱۲۳ هزار عضو و ۱۰۰ موسسه قرآنی و … در حوزه فرهنگ و ارشاد فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد : حوزه فرهنگ و هنر از لحاظ بودجه کاملا وابسته به اعتبارات اندک و ناچیز دولت است و حتی خیران و بخش های عام المنفعه نیز به سایر بخش ها بیشتر از فرهنگ توجه دارند و بسیار خرسند و خوشحالیم که ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با رویکرد فرهنگی و زیربنایی در استان هرمزگان فعالیت دارد.

کمالی زرکانی ضمن ارائه پیشنهاد انعقاد تفاهم نامه مشترک با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بیان کرد : استان هرمزگان و شهرستان های مختلف آن از لحاظ زیرساخت های فرهنگی و امکانات در تنگنا و محدودیت قرار دارند و این ستاد با توجه به ظرفیت های خوب مردمی و گروه های جهادی می تواند قدم های بزرگ و ماندگاری در این راستا بردارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به اقدامات ویژه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در جزیره هرمز و بشاگرد اشاره کرد و گفت : جزیره هرمز با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های بین المللی ،بخش زیادی از مردم آن از طریق فروش آثار هنری که با خاک های رنگی و صنایع دستی آماده می شود ارتزاق می کنند و در صورت ساخت مجتمع فرهنگی – هنری ،ایجاد گذر فرهنگی ، بوستان هنرمندان و … اشتغال وابسته به هنر رشد چشمگیری خواهد یافت.

کمالی زرکانی یادآور شد : در جزیره هرمز برای خیل عظیم گردشگران به دلیل نبود زیر ساخت های لازم همچون نگارخانه ، موزه ، سالن های نمایش و موسیقی ، سینما و … برنامه چندانی تولید نمی شود و به همین دلیل گردشگران برای پر کردن اوقات فراغت به سمت و سوی دیگر می روند.

در ادامه مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان هرمزگان به اهم فعالیت های این ستاد اشاره کرد و گفت : در سال گذشته بیش از ۶۰۰ میلیارد در حوزه های مختلف استان به ویژه بهداشت ، راه و جاده سازی، ساخت مساجد ، خانه عالم ، حوزه علمیه ، مدرسه سازی ، اشتغال ، صنایع دستی ، بیمه ، زیرساخت های عمرانی ، درمان ، دارو ، ورزشی ، فرهنگی ، فوریت ها ، کمک معیشتی و… اعتبار هزینه شده است.

منوچهر دانشمند افزود :جزیره هرمز و بشاگرد به دستور مقام معظم رهبری جزء نقاط هدف ستاد می باشد و در این دو بخش سعی شده است با ایجاد زیرساخت های مورد نیاز وضعیت اشتغال و معیشت مردم بهبود یابد و رونق و آبادانی این مناطق افزایش یابد.

وی بیان کرد : برنامه های در دست اقدام و پیش رو در جزیره هرمز با اولویت فرهنگی و اشتغال حاصل از آن می باشد و در ایجاد زیر ساخت های فرهنگی – هنری مشارکت جدی خواهیم داشت.