سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، از شناسایی ۱۶ مورد مثبت کرونای انگلیسی در بندرعباس، دو نفر در قشم و یک نفر در پارسیان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، فاطمه نورزیان افزود: اکنون ۴ نفر از این مبتلایان در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بستری هستند؛۵ نفر از این بیماران سابقه تماس با فرد مثبت بیمار داشته اند یک نفر نیز سابقه سفر به خارج از کشور داشته است.

وی ابراز کرد: متاسفانه ویروس جهش یافته انگلیسی در حال حاضر ویروسی غالب در گردش بین مردم شده است و اگر شیوه نامه های بهداشتی به درستی رعایت نشود در آینده ای نزدیک با پیک خطرناکی از این ویروس کشنده مواجه خواهیم شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی استفاده از ماسک توصیه کرد: اگر درصد رعایت پروتکل های بهداشتی کمتر از ۹۰ درصد باشد متاسفانه در کنترل اپیدمی شکست خواهیم خورد.

نوروزیان با اشاره به آمار کووید ۱۹ ابراز کرد: اکنون از ۱۰۹ بیمار مثبت کرونای بستری در بیمارستان‌های استان، ۲۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی.سی.یو) بستری هستند و حال ۷ نفر از آن‌ها و خیم است؛ همچنین یک هزار و ۱۹۸ نفر در منزل قرنطینه هستند و درمان سرپایی دریافت می کنند.