مدیر فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم ، گفت: با هدف ارائه خدمات بهتر به بیماران بویژه بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم دستگاه اکسیژن ساز با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال خریداری و هم اکنون در محل بیمارستان موجود بوده در آینده نزدیک نصب و راه اندازی می شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، حسین ناصری نژاد با بیان این مطلب، اظهار کرد: با افزایش تعداد بخش های کووید در بیمارستان و لزوم تامین اکسیژن این بیماران و سایر بخش ها، دستگاه اکسیژن ساز به مجموعه خدمات این بیمارستان اضافه شد تا توان تولید اکسیژن مرکز به بیش ۱۲۰۰ لیتر در دقیقه برسد.
وی ادامه داد: تامین اکسیژن با خلوص بالا جهت بهبود حال افراد مبتلا به کووید از اهمیت بالایی برخوردار است و میزان مصرف اکسیژن در بخش کووید تقریبا چهار برابر بخش های عادی و بستری می باشد.
مدیر فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم در حال حاضر و با امکانات موجود، توان تولید ۶۰۰ لیتر اکسیژن را داراست که با راه اندازی دستگاه اکسیژن ساز جدید این ظرفیت به دو برابر افزایش پیدا کرده و پاسخگوی تمام بخش های بیمارستان خواهد بود.
به گفته ناصری نژاد؛ هدف از خرید این اکسیژن ساز، بهینه سازی ارائه خدمات به بیماران بویژه بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بوده که با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال صورت گرفته است.
وی در پایان با بیان اینکه این اقدام در راستای عمل به وعده حمیدرضا مومنی جهت تامین دستگاه اکسیژن ساز جدید برای بیمارستان تا پایان سال جاری صورت گرفته است، از تلاش ها و پیگیری های مرتضی شیخ زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و محرم بهاروند معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم، حمیدرضا بهزادی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم، هروآبادی رییس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) و گنجویی کارشناس تجهیزات پزشکی این بیمارستان قدردانی کرد.
شایان ذکر است، بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم با فضـایی به مساحت ۱۹۰۰۰ متر مربـع و زیر بنـای ۱۵۰۰۰ متـر مربع به عنوان نخستین و مجهزترین بیمارستان این جزیره از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر مهمترین مرکز درمانی جزیره زیبای قشم محسوب می شود.