وزیر جهاد کشاورزی گفت: بخش شیلات به شدت به رسوخ فناوری و دانش به واسطه شرکت‌های دانش بنیان نیاز دارد تا این صنعت اقتصادی و ارزان‌تر شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، سیدجواد ساداتی نژاد در افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، ماهی گیری، غذاهای دریایی و صنایع وابسته در جمع خبرگاران، گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه‌ها این است که شرکت‌ها آخرین دستاوردهای خود را  ارائه کنند که این امر منجر به جذب مشتری و آشنایی با فناوری‌های جدید می‌شود.

وی تعامل بین بخش‌های مختلف زنجیره تامین در جریان برگزاری نمایشگاه‌ها را یک فضای تعاملی بسیار خوب دانست و تصریح کرد: آشنایی بین اجزای زنجیره، توانمندی‌های آن‌ها و گفت و گو پیرامون مشکلات موجود در صنعت،  در نشست‌هایی که در غرفه‌ها انجام می‌شود صورت می‌پذیرد؛ بنابراین امکان ندارد ما بخواهیم صنعتی رو به رشد باشد اما نمایشگاه‌های تخصصی برای آن برگزار نکنیم. 

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به حضور دانش‌ بنیان‌ها در این نمایشگاه، خاطرنشان کرد: بخش شیلات به شدت به رسوخ فناوری و دانش به واسطه شرکت‌های دانش بنیان نیاز دارد تا این صنعت اقتصادی و ارزان‌تر شود.

وی از خانواده‌های ایرانی به عنوان بزرگترین پشتوانه رشد صنعت شیلات یاد کرد و افزود: با توجه به نوع پخت، عرضه غذاها در بازار و ارزان سازی آن می‌توانیم میزان حضور ماهی و فراورده‌های آن را در سبد غذایی خانواده‌ها افزایش دهیم تا با وجود شرایط اقلیمی و بحران‌های آبی تا این مهم محقق شود  که خوشبختانه در این نمایشگاه در این حوزه فعالیت‌های خوبی انجام شده و در حال ترویج آن هستند.

ساداتی نژاد در خصوص بحث نیم درصد آب مجازی، گفت: این مسئله یک قانون است که در قانون بودجه ۱۴۰۱ به صورت کلان مطرح شده است؛ هم اکنون درباره تشخیص اینکه باید از چه محصولاتی گرفته بشود در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم برایش آیین نامه بنویسیم و امیدواریم که به امضا برسد اما در بودجه ۱۴۰۲ قطعی است.

انتهای پیام